Koliko je od tih ljudi umrlo jer su se igrali sa svojim mobitelom ili se pokušavali snaći na navigacijskim kartama, to zasad nije poznato. Ipak, američke vlasti najavljuju rješenje za sprečavanje korištenja mobilnih uređaja dok se ljudi voze.
Nathaniel Beuse, suradnik administrator za istraživanja sigurnosti vozila u National Highway Traffic Safety Administration kaže da državna regulacija u kombinaciji sa standardima postavljenim od strane proozvođača automobila i elektroničke industrije mogu smanjiti broj smrtnih slučajeva.
On kaže da trebamo "tehnološko rješenje, svojevrsnu inovaciju" u kojem će određeni uređaj ili automobil sam prepoznati kada vozač koristi svoj mobilni uređaj i deaktivirati ga.
"To će biti konačno rješenje", kaže on.
Federalni regulatori žele učiniti nemogućim slanje teksta, ažuriranje Facebooka ili surfanje Instagramom za vrijeme vožnje. Ta kampanja bi mogla imati veliki utjecaj na proizvođače mobilnih telefona kao i na proizvođače automobila.
Smjernice
Ovog proljeća NHTSA, u suradnji s Uredom za promet, sastavila je izvještaj od 281 stranice (pdf.) u kojem su postavljene smjernice za postizanje tog cilja.
Glavni cilj je ograničiti količinu vremena tijekom kojeg vozač odvraća pogled s ceste ili skida ruke s upravljača na maksimalno dvije sekunde za svaki "input" te na ukupno 12 sekundi za obavljanje zadatka. NHTSA želi od proizvođača automobila da onemoguće unošenje teksta ili pretraživanje interneta dok je automobil u pokretu, da onemoguće bilo kakvu funkcionalnost videa kao i da spriječe da se prikazuju tekstualne informacije s društvenih mreža ili tekstualne poruke.
Beuse je govoreći na konferenciji Telematics Detroit 2013 istaknuo da postoje dva načina na koje se to može postići. Prvi je teže izvediv jer bi od vozača zahtijevao da fizički poveže svoj smartphone ili drugi mobilni uređaj na sustav koji je već ugrađen u vozilo, kako bi se na taj način onemogućila njegova funkcionalnost dok je vozilo u pokretu. Problem s tom idejom je očit.
"Trebali bismo imati stopostotno odobrenje od vozača da dobijemo to da upare svoje telefone," rekao je Beuse. Ako takva integracija nije laka i jednostavna, vozač će jednostavno nastaviti koristiti svoj mobitel kao i prije.
Težak zadatak
Zbog toga je druga ideja izglednija - senzor blizine, u vozilu ili u uređaju, koji prepoznaje kada vozač koristi uređaj i zahtijeva od njega da ga preda drugom putniku u vozilu. Nešto kao sigurnosni pojas na koji vas upozorava zvučni signal, ali na znatno naporniji i neugodniji način.
"Ako pogledate podatke o sudarima, postoje brojne nesreće koje su nastale zbog ometanja u vožnji", kaže Beuse.
Pred NHTSA stoji težak zadatak: 100 posto se uskladiti s proizvođačima automobila, tvrtkama koje se bave potrošačkom elektronikom, ostalim proizvođačima automobilske opreme i samom javnosti.
"Mi ne možemo prisiliti potrošače da upare svoj uređaje s vozilom," kaže Beuse. "Trebamo tehnološko rješenje!".