Studija MIT-ovog Media Laba otkrila je da javnost smatra kako bi samovozeći automobili trebali favorizirati spašavanje mlađih, a ne starijih ljudi u prometnim nesrećama, piše Mirror.
Narod bira
Ljudi su pozvani da biraju između različitih mogućnosti. Tako mogu odlučiti hoće li prazan samovozeći automobil pregaziti pješake koji prelaze na crveno svjetlo, ili one koji prelaze na zeleno. Postavljeno je i pitanje treba li poginuti muškarac u automobilu ili žena koja prelazi cestu.
Od 2014. MIT je snimio 40 milijuna odgovora na svoja pitanja. Odgovori pokazuju neke trendove. Ljudi žele spasiti što je više života moguće, biraju ljude radije no životinje te mlade umjesto starih. No postojale su i zamjetne iznimke. Tako su ljudi u Aziji manje brinuli za živote mladih. Ljudi iz Japana smatrali kako je ključno spasiti pješake, no Kinezima, Estoncima i Tajvancima to je bilo manje važno.
Ovaj eksperiment, koji nije pod znanstvenom kontrolom, pitao je za mišljenje ljude širom svijeta o etičkim izborima koje bi potencijalni samovozeći automobil trebao napraviti.
Ubiti činjenjem ili nečinjenjem
Ovo je slično stotinu godina starom etičkom pitanju poznatom kao problem s tramvajem. Osoba ima izbor, ili će svojim nečinjenjem omogućiti da se tramvaj zabije u petero ljudi, ili će povlačenjem poluge preusmjeriti tramvaj, koji će zatim ubiti samo jednu osobu.
Očekuje se da bi u budućnosti i autonomna vozila morala donositi slične odluke. Trenutačno to nije realistično te je cilj autonomnih vozila učiniti ceste sigurnijima.
Dok možda djeluje uznemirujuće da će automobil biti taj koji će odlučivati koga ubiti, u večini bi slučajeva računalo trebalo biti u stanju donijeti odluke puno brže nego ljudi, te na taj način potencijalno spasiti živote.