Profesionalni trikovi za ciscenje vaseg automobila

Snijeg, blato, sol na cestama i zimska hladnoca veliki su neprijatelji automobila, pa je dolaskom lijepog vremena kvalitetno ciscenje auta jedna od vaznijih stvari.

5.5.2014.
10:35
VOYO logo

Kako biste nakon zime sprijecili propadanje automobila i pojavu hrde, vazno je s vozila ukloniti ostatke soli, blata i ostale necistoce. Nestrucnim pranjem automobila moze se ostetiti boja, pa cak i motor, a neugodni mirisi u kabini mogu biti i izvor zaraze. To su samo neke od posljedica nestrucnog odrzavanja automobila. Pogledajte gdje jos grijesimo i sto sami mozemo napraviti da bi nam automobil dulje trajao.

1. Uklonite krupne necistoce

Imajte na umu da, ako ne zelite trajne "oziljke" na limariji od ptica ili insekata, morate reagirati odmah. Kada se ne uklone na vrijeme, pticji izmet i insekti ostecuju boju. U najboljem slucaju ostat ce na tim dijelovima svijetle mrlje na laku, dok se u tezim slucajevima (kada predugo stoje) lak moze i skinuti. Prije nego sto vodom isperete prvi sloj prljavstine s automobila, provjerite ima li krupnih necistoca. Ako ih ima, prvo njih uklonite. Kad ste prvi put oprali auto cistom vodom, ulijte sampon u mlaku vodu i uz pomoc kvalitetne pjene odstranite ostale necistoce. S obzirom na to da se na podvozju vozila zadrzava najvise soli i necistoca, nikako ne smijete zaboraviti na pranje tog dijela vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Koristite samo novu spuzvu

Prilikom pranja automobila uobicajeno je koristiti obicnu spuzvu, ali samo za jedno pranje. Naime, prilikom koristenja vec upotrebljene spuzve na njoj se nalaze cestice nagomilanih necistoca od proslog pranja, pa na taj nacin riskirate da izgrebete boju na karoseriji. Posljedice ce biti jos i teze ako automobil budete prali spuzvom za posude. Ako nemate spuzvu, prilikom pranja posluzite se mekom krpom.

3. Poliranje i nanosenje voska

Ovaj posao i nije tako lak, ali s obzirom na to da ce nakon ovog tretmana vas auto biti potpuno zasticen od utjecaja sunca, kise i prljavstine, vrijedi se pomuciti. Ipak, imajte na umu da ovi tretmani zahtjevaju znanje i iskustvo jer se greske zacas naprave. Naime, boja i lak se mogu ostetiti ukoliko polirate ili vosak nanosite na prljavu povrsinu ili pak ako se automobil nalazi na suncu. Ukoliko nemate profesionalan uredaj za poliranje, dovoljno je uzeti vatu i pastu za poliranje, dobro procitati uputstvo koje dolazi s ovim sredstvima i nakon toga kruznim pokretima ukloniti sitna povrsinska ostecenja. Ovaj proces traje i po nekoliko sati, pa racunajte na to.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Ocistite unutrasnjost

Sjedista se najlakse zaprljaju, pa su i prva na listi za ciscenje. Ipak, perite ih na kraju, kako biste mogli sjedati na njih dok cistite ostale dijelove kabine. Prvo cetkom ocistite tepihe, usisajte podove i sjedista, a posebnim sredstvom za plastiku ocistite plasticne povrsine. Kod pranja sjedista koristite specijalan sprej za suho pranje, koji ujedno skida i mrlje. Ocistite i stakla, krov i tkaninu na vratima. Ciscenje koznih sjedista trazi vecu paznju od onih presvucenim tkaninom, a samim tim i malo paznje. Naime, usisavanje koznog interijera vrlo lako moze zavrsiti ogrebotinama na kozi koje se kasnije najcesce ne mogu ukloniti. Kozna sjedista cistite iskljucivo mekom krpom i posebnim zastitnim kremama za odrzavanje koze.

5. Odrzavanje klima-uredaja

Ako klima-uredaj iskljucujete uvijek zajedno s motorom automobila (a ne, primjerice, nekoliko minuta prije nego se zaustavite), sistem u tom slucaju ostaje vlazan i zato iz klima-uredaja pocnu dopirati neugodni mirisi. Rjesenje za to je jednostavno. Samo nekoliko minuta prije nego sto zavrsite voznju, iskljucite klimu, ali ostavite ventilatore da pusu najvecom brzinom. Ovako cete omoguciti da se isparivac klime osusi i eliminirat cete vlagu iz sustava. Vlaga na isparivacu pogoduje stvaranju bakterija i gljivica koje sire neugodne mirise u kabini. Osim toga, vecina vozaca je prilicno nepazljiva kada je rijec o ciscenju klima-uredaja. Ovaj posao je vrlo lagan i ne iziskuje mnogo vremena. U svim trgovinama autoopreme mozete kupiti sprejeve za ciscenje klima-uredaja, a njihova uporaba takoder je vrlo jednostavna.

6. Pranje motora

Postoje dva rjesenja kad je rijec o pranju motora – ili to ucinimo sami ili auto odvezemo u servis na pranje automobila. Ako ste se odlucili za prvu opciju, morate nabaviti sprej za odmascivanje, a elektricne instalacije treba zastititi "najlonom" kako se ne bi smocile. Kablove, filtere i plastiku pospricajte sprejom i potom ih ocistite krpom. Sve vise vozaca koristi kompresor (voda pod pritiskom) za pranje vozila, bilo da je rijec o pranju na pumpi ili u auto-praonici. Pri pranju motora kompresorom, tvrda voda moze ostetiti elektricne instalacije i druge osjetljive dijelove. Nikad ne usmjeravajte kompresor direktno u resetku hladnjaka, vec uvijek perite postrance.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo