Mnoštvo današnjih automobila srednje i visoke klase otključava se uz pomoć daljinskog RF (radio-frequency) ključa. Za otljučavanje i pokretanje automobila nije potrebno umetnuti nikakav fizički ključ. Za određene modele BMW-a, međutim, to znači da ih je vrlo lako ukrasti. Naravno, ako to rade sofisticirani kriminalci.
Upravo zbog toga treba cijeniti dobre stare metalne ključeve za automobil, ali u koje je ugrađen i čip kao dodatna zaštita. Takva dvostruka zaštita ima smisla jer bi u konačnici mogla spriječiti (ili barem usporiti) nedavnu masovnu pojavu krađa BMW-ova u Velikoj Britaniji.
Prema nekim podacima broj automobila ukradenih na ovaj način je veći od 300.
Evo kako to hakeri automobila rade. Uređaj poput ovog koji vidite na slici gore umeće se u OBD port (On-Board Diagnostic). Riječ je o tehnologiji koja regulira samo-dijagnostiku vozila i izvještaje koje potom dobiva vozač.
OBD sustavi daju vlasniku automobila ili tehničkom osoblju ovlaštenom za popravak, ključne informacije o ispravnosti automobila i stanju drugih podsustava u vozilu. Upravo su računala omogućila da OBD sustavi zažive u brojnim vozilila. A gdje su računala, tu su naravno i hakeri.
Kada haker umetne svoj uređaj u OBD sustav, on ga reprogramira. To je naravno nužna mogućnost koju ova tehnologija predviđa u slučajevima kada se uređaj za otključavanje i paljenje vozila izgubi ili razbije, međutim, naravno da su i kriminalci shvatili kako cijeli sustav funkcionira.
Stranice BMW-a i forumi puni su upozorenja o ovom načinu krađe, a navodno od krađe na ovaj način nije zaštićen nijedan model iz BMW-ove serije - od Serije 1 do X6.
Jedini komplicirani dio je kako ući u automobil bez uključivanja alarma. U samom automobilu postoje ultrazvučni senzori koji bi trebali otkriti neovlašten ulazak u automobil i potom blokirati kretanje vozila. Ipak, čini se da su hakeri i to nekako uspjeli zaobići.
Pogledajte videosnimku koja prikazuje kako je lopov uspio ukrasti BMW 1M za samo tri minute: