Prvi od njih je pokušaj da se automobil smjesti u određeni cjenovni rang. Jednako tako je važno i udovoljiti standardima emisije štetnih plinova. A tu je i želja da se pruži maksimalan vijek trajanja i pouzdanost.
Ovakvi kompromisi koje čine proizvođači često vam daju puno prostora za poboljšanja u pogledu performansi automobila. Postoji mnogo različitih načina kako stvoriti dodatne konjske snage. Evo nekoliko primjera:
Promijenite čip računala Ponekad, ali sigurno ne uvijek, performanse automobila možete promijeniti tako da promijenite ROM čip u kontrolnoj jedinici motora (ECU). Ovakvi čipovi obično se kupuju na sekundarnom tržištu automobilskih dijelova. Dobro je prije toga raspitati se o kvaliteti takvog čipa, eventualno pročitati nezavisnu recenziju, jer su neki čipovi koji se mogu naći na tržištu više hype, nego što stvarno pridonose poboljšanju performansi automobila.
Neka zrak lakše ulazi Kako se klip pomiče prema dolje u usisnom udaru, otpor zraka može otimati snagu iz motora. Neki noviji automobili koriste polirane dovodne razdjelnike kako bi uklonili sav otpor zraka koji ovdje postoji. Veći filtri traka i smanjeni usis cjevovoda također mogu poboljšati protok zraka.
Neka zrak lakše izlazi Ako otpor zraka ili protupritisak onemogućava ispuh na izlazu iz cilindra, to će motoru oduzimati snagu. Ako je ispušna cijev premala ili ako prigušnica ima puno otpora zraka, to može dovesti do protupritiska. Ispušni sustavi visokih performansi koriste velike debele cijevi i slobodno protočne prigušnice kako bi izbjegli protupritisak u ispušnom sustavu.
Promjena glave motora Mnogi motori imaju jedan usisni i jedan ispušni ventil. Kupnja nove glave koja ima četiri ventila po cilindru znatno će poboljšati protok zraka u i izvan motora, a to može znatno pridonijeti njegovoj snazi.
Neka više stane u svaki cilindar Ako možete nagurati više zraka (a time i goriva) u cilindar određene veličine, možete dobiti i više snage iz motora (na isti način na koji biste je dobili i povećanjem veličine cilindra). Turbopunjači i superpunjači pod pritiskom mogu ugurati više zraka u cilindar. Mnogi proizvođači na sekundarnom tržištu prodaju turbopunjače za razne tipove automobila.
Ohladite dolazni zrak Komprimiranje zraka povećava njegovu temperaturu. Trebali biste imati najhladniji mogući zrak u cilindru, jer što je zrak topliji, to će manje ekspandirati u trenutku kad počne izgaranje. Zbog toga mnogi turbopunjači imaju intercooler. Intercooler je posebna vrsta radijatora kroz koji prolazi komprimirani zrak kako bi se ohladio prije ulaska u cilindar.
Učinite sve što lakšim Lagani dijelovi motora pomažu da motor radi bolje. Svaki put kad klip mijenja smjer, koristi energiju da zaustavi svoju putanju u jednom smjeru i započne kretanje u drugom. Što su klipovi lakši, potrebno je manje energije. Lakši dijelovi također omogućuju brže okretaje motora, dajući time i više konjskih snaga.
Povećajte omjer kompresije Viši stupnjevi kompresije daju više snage, do određene točke. Ipak, što više komprimirate mješavinu zraka i goriva, to je vjerojatnost od izbijanja plamena veća. Visokooktanski benzini sprečavaju ovu vrstu izgaranja. Zato visoke performanse automobila obično trebaju visokooktanski benzin jer njihovi motori koriste veće omjere kompresije kako bi dobili više snage.