Senzori će biti u zemlji već do kraja ožujka, a to će London učiniti prvom svjetskom metropolom koja je usvojila dugo slavljenu revoluciju 'pametnog parkiranja'.
Ideja je jednostavna. Vozači u prosjeku potroše 15 minuta u potrazi za parkirališnim prostorom u Westminsteru - gdje je smješten parlament, trgovačko središte i više desetaka turističkih odredišta, dakle samo srce Londona. Ako vozači znaju gdje se nalaze slobodna parkirališna mjesta, neće morati bezuspješno krstariti ulicama kako bi pronašli jedno.
I neki drugi gradovi, poput San Francisca, eksperimentiraju s "pametnim parkingom". San Francisco je svoje senzore isključio dana 30. prosinca 2013. i sada je u fazi vrednovanja rezultata tog pilot programa. Westminster ide punom parom naprijed te postavlja 50 senzora na dan. Četvrti u Manchesteru i Birminghamu također pokušavaju uvesti ovaj sustav.
Svaki senzor u zemlji detektira kad je iznad njega parkiran automobil na ulici. Podaci o tome koja su parkirališna mjesta zauzeta i do kada, šalju se javnosti putem aplikacije za smartphone.
Westminster ima 10.000 parkirnih mjesta koje posjetitelji mogu koristiti (plus još više onih koja služe samo za stanovnike). U prvoj fazi ovog projekta postavit će se 3.000 senzora od kojih svaki u sebi ima bateriju koja može trajati od pet do sedam godina. Instalirani su na naprometnijim područjima Westminstera, uključujući Mayfair, Soho i kazališnu četvrt, a trošak projekta iznosi 650.000 funti (1,07 milijuna dolara).
Podaci o zauzetosti parkirališnih mjesta bit će implementirani u informacijsku mrežu londonskog sustava transporta, pa kad građani budui odlučivali kako će stići do grada, moći će vidjeti i parkirališna mjesta te vrijeme do kada su zauzeta baš kao što sada mogu vidjeti vrijeme polaska vlakova. Zbog toga bi ovaj projekt mogao London učiniti modelom i za ostale gradove.
Bandiću, što misliš?