Kratke udaljenosti su smrt za vaš automobil!

Često vam se događa da 'skoknete' automobilom do obližnjega dućana, kioska... jer vam se ne da hodati?

17.2.2014.
10:53
VOYO logo

Kratka vožnja od stotinjak metara, u "samo da kupim nešto slatko" stilu ostavlja motor nezagrijanim. To za sobom vuče ozbiljne posljedice – vlaga ne stiže ispariti i miješa se s uljem, stvaraju se naslage nečistoća na EGR ventilu, brizgaljkama…

Opasnosti su brojne. Nakon nekog vremena stvara se kožica na poklopcu za dolijevanje ulja. Izgleda bezazleno, ali to je već ozbiljan trenutak u kojem ulje počinje gubiti svoja mazivna svojstva i treba ga pod hitno zamijeniti, piše mojauto.rs.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još jedna opasnost ovakve vožnje je i miješanje ulja i goriva. Nažalost, u tom slučaju ne dolazi do promjena na ulju koje se mogu vidjeti golim okom. Ipak, i tu postoji mali trik. Pomirišite šipku za mjerenje ili još bolje skinite malo ulja s nje i protrljajte prstima pa pomirišite. Ukoliko ne osjetite miris goriva, sve je u redu.

U principu najbolje je da pratite temperaturu motora na indikatoru (ukoliko ga imate). Iz motora koji dosegne radnu temperaturu vlaga isparava,pa je jasno da se u automobilima koje se vozi na kratkim relacijama to ne događa, u njima se vremenom akumulira sve veća količina vode i goriva u karteru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motorno ulje ubrzano gubi svoja svojstva, nije u stanju ispuniti svoju funkciju pa na kraju dolazi i do oštećenja motora. Ovaj problem može biti još ozbiljniji.

Naime, u starijim Volkswagen motorima (1.0 i 1.4 benzinci s četiri cilindra) uslijed konstrukcijske greške kondenzacija se zamrzavala u uljnim kanalima što je dovodilo do prekida u dotoku ulja i motor je "zakucavao".

Rješenje za ovaj problem je jednostavno – izbjegavajte koliko god je to moguće vožnje na kratkim relacijama i skratite interval zamjene ulja.

Također, provjerite u servisu ili uputstvu: mnogi proizvođači preporučuju posebnu gradaciju, kvalitet i interval zamjene ulja za automobile koji se voze na kraćim relacijama. Naravno, ulje treba redovno kontrolirati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prilikom kontrole vodite računa da je razina ulja iznad maksimuma dobar znak da u njemu dolazi do miješanja vode i goriva.

Posljedice vožnje na kratkim udaljenostima:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Gorivo se miješa s uljem. Mazivna svojstva se smanjuju, ležajevi se ubrzano troše 2. Dok je motor hladan, dio goriva iz komore za sagorijevanje završava u karteru 3. Zbog pojačane kondenzacije vode u ulju se formira pjena 4. Gorivo u ulju može oštetiti katalizator

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo