Svake godine na američkim cestama pogine oko 30.000 ljudi. Ova tehnologija tako bi, bude li odobrena, mogla spasiti puno života.
Naime, "vehicle-to-vehicle" ili kraće V2V komunikacijska tehnologija omogućava automobilima da razmjenjuju informacije o svojoj brzini, smjeru i položaju i to rade 10 puta u sekundi.
Na taj način automobili postaju daleko bolje opremljeni od njihovih ljudskih vozača u situacijama primjerice kada treba sigurno prijeći dva traka ceste ili skrenuti lijevo na raskrižju.
Jednogodišnji pilot program u koji je uključeno 3.000 automobila, kamiona i autobusa u Ann Arboru u Michiganu "pokazuje da je V2V održiv i vrijedan", navodi ured za sigurnost prometa na svom službenom blogu.
Vozila koja sudjeluju u pilot programu upozoriti će vozača na opasnosti, međutim neće samostalno kočiti niti mijenjati položaj upravljača.
NHTSA će uskoro objaviti izvještaj s analizom prikupljenih podataka koji pokriva tehničku izvedivost, privatnost, sigurnosne prednosti i troškove cijelog projekta.
Nakon toga će "početi raditi na regulatornom prijedlogu koji će u novim vozilima za buduću godinu zahtjevati V2V uređaje".
Ako prijedlog dobije zakonsku snagu, ova tehnologija će se na kraju ugrađivati u sve nove automobile. Jednog dana Ameri bi tako mogli živjeti u svijetu gdje svaki automobil može komunicirati sa svojim susjedima.
U Europskoj uniji također postoji sličan projekt. EU financira projekt pod nazivom Safe Road Trains for the Environment (SARTRE) koji koristi bežičnu tehnologiju za povezivanje šest do osam vozila u konvoju. Rezultat toga je "cestovni vlak" koji drži vozila na istoj udaljenosti i na istoj brzini omogućujući time uštedu goriva i smanjenje zagađenja.