A sad - muške štikle. Dobro ste čuli, i to postoji i neki ih muškarci doista i nose. Jedan od njih je modni dizajner Marc Jacobs, koji je na dodjelu MTV-jevih nagrada sinoć stigao u visokim crvenim potpeticama. Postoje i neki brendovi muških cipela koji prodaju i štikle i platforme i sandale na petu - u velikim brojevima.
Jedna od najgledanijih pozornica svijeta sinoć je bila prepuna ekstravagantnih modnih izbora.
Perje, minijaturne naočale, ljubičasta kosa, živa zmija kao ogrlica... I sve to nije ono o čemu se najviše priča. Glavna tema su ipak muške potpetice.
Lupkanje petama privuklo je puno pozornost - od dizajnera Marca Jacobsa do pjevača Sama Smitha - svi vole ugurati svoja velika muška stopala u neudobnu cipelu.
"Hodao sam i ja, čak i plesao, to je bilo jako teško, ali sve češće možemo vidjeti na red carpetu i na tv-u muškarce u štiklama", kaže Neven CIganović, modni stilist.
Prije 500 godina nosili su ih perzijski konjanici jer je s petama bilo lakše jahati. Cipele na petu bile su statusni simbol među aristokratima u zapadnoj Europi, a u u skorije vrijeme su ih u modu vratili Bowie i Prince.
"Žene se od malih nogu uče hodati u štiklama, muškarci rijetki nose mamine štikle, i zna se kako oni završe...", tvrdi Ciganović.
Platforme ili sandale, na petu od 8 ili 15 centimetara - na veliko se prodaju u Americi. Od 1500 pa do 10 tisuća kuna muškarcima su ustvari dostupni ženski modeli cipela u veličini preko broja 43.
I mi smo u Zagrebu našli jedan par broj 44 pa smo odlučili provjeriti bili ih nosili naši sugrađani.
Da nije udobno, zna svaka žena...
"Ne bi nosio. Što kažeš o novom trendu? Tko voli nek izvoli, ja to ne bi nosio. Nije moj đir."
"Ne ne, nikako. Pa jel to za žene ili muškarce?"
"Ne, nije mi to nešto...Mislim da to nije za njih, za muške."
"Da su mi zdrave noge, bi. Sve što ljudi nose, nek se nosi. kakve predrasude. Mislim, nije to baš udobno."
Da nije udobno, zna svaka žena koja je bar jednom obukla potpetice - ali i neki muškarci u njima se čak mogu i rasplesati.
Ipak, Neven Ciganović sumnja da će američki trend u lijepu našu doći.
"Hrvatska nikada neće dobiti shop sa muškim štiklama, pa nemamo ni dućan za drag queen. Pa transeksualci moraju online naručivati", tvrdi.
Zato bi kod nas Božo Vrećo mogao ostati rijedak muškarac u potpeticama.