Prvi podvodni lebdeći tunel na svijetu gradit će se na norveškoj obali, a infrastruktura bi trebala olakšati i skratiti putovanje sa sjevera na jug. Tuneli će se sastojati od dvije betonske cijevi duljine 1,3 kilometara i dubine od 30,5 metara. Svaka cijev imat će dvije široke ceste od kojih će jedna biti za promet dok će druga služiti za hitno zaustavljanje kako bi se izbjegao prometni kaos.
Trenutno na toj ruti vozi sedam trajekata, a kada se tunel
izgradi, skratit će
put na 10.5 sati. Projekt upravo procjenjuje Norwegian
Public Roads Administration
(NPRA) - 2012. godine su u provedenoj studiji zaključili kako bi
lebdeći tunel bio najbolja opcija za prijeći fjord s obzirom
na to da njegova dubina ne tolerira normalne mostove.
"Pomicanja od udara vjetra, valova i struja su umjerene stoga
neće stvarati vozačima
neugodu ili remetiti promet", piše u studiji.
Infrastruktura je sigurna za brodove jer će biti na dovoljnoj
dubini da ne ometa
morski promet. Pontoni na kojima će biti vertikalne cijevi bit će
dovoljno razmaknuti
kako bi brodovi mogli sigurno proći pokraj njih, izvijestio je
Daily Mail.
Norveška gradnju planira u Sognefjordu, a završit će najvjerojatnije 2035. godine.