Dok se približava Dan zaljubljenih, mnogi se suočavaju s vječnim pitanjem odabira savršenog poklona. Među brojnim opcijama, parfem se često čini kao elegantno i romantično rješenje.
Međutim, u različitim kulturama postoje zanimljiva vjerovanja koja sugeriraju da poklanjanje parfema može donijeti nesreću u ljubavnoj vezi.
Grčka tradicija
U grčkoj kulturi posebno je izraženo i duboko ukorijenjeno vjerovanje da parfem kao poklon može naštetiti vezi između darivatelja i primatelja.
Ova tradicija seže duboko u prošlost i prenosi se s generacije na generaciju. Grci smatraju da miris parfema, koji je po svojoj prirodi prolazan i nestalan, može simbolizirati kratkotrajnost veze ili ljubavi.
Prema ovom drevnom običaju, ako netko ipak odluči pokloniti parfem, postoji poseban ritual koji se mora slijediti kako bi se izbjegla potencijalna nesreća.
Primatelj parfema mora darivatelju vratiti novčić, bez obzira na njegovu vrijednost. Ovaj čin se smatra svojevrsnom "otkupninom" koja poništava moguće negativne posljedice poklona.
Zanimljivo je da vrijednost novčića nije bitna; može biti i najmanji apoen, jer je simbolika čina važnija od materijalne vrijednosti.
Ovaj običaj je toliko ukorijenjen da ga mnogi Grci slijede čak i ako nisu potpuno uvjereni u njegovo značenje, jednostavno iz poštovanja prema tradiciji i kao način očuvanja kulturnog naslijeđa.
Tajlandsko vjerovanje
Slično grčkom vjerovanju, u Tajlandu postoji duboko ukorijenjeno kulturno uvjerenje vezano uz poklanjanje parfema.
Tajlanđani smatraju da miris parfema, koji neizbježno s vremenom blijedi i gubi na intenzitetu, simbolizira postupno slabljenje i nestajanje ljubavne veze.
Ova metafora između prolaznosti mirisa i kratkotrajnosti romantične veze duboko je ukorijenjena u tajlandskoj tradiciji.
Mnogi Tajlanđani, posebno oni koji drže do tradicije i narodnih vjerovanja, čvrsto su uvjereni da će čin poklanjanja parfema voljenom partneru neizbježno dovesti do istog ishoda u romantičnoj vezi - postupnog blijeđenja osjećaja i konačnog prekida.
Zbog toga se u Tajlandu često savjetuje izbjegavanje parfema kao poklona, posebno u kontekstu romantičnih prigoda poput Valentinova ili godišnjica veze.
Umjesto toga, preferiraju se pokloni koji simboliziraju trajnost i stabilnost, poput nakita ili predmeta za dom.