Matematika je mnogim učenicima u školama pravi izazov – predmet koji često izaziva zbunjenost, frustraciju, pa čak i strah. Iako je riječ o znanosti koja gradi temelje logičkog razmišljanja i analitičkog duha, nerijetko se događa da učenici, bez obzira na trud, ostanu zbunjeni pred zadatkom koji izgleda kao da nema rješenja.
Čak i oni najbistriji među njima, kojima ostali predmeti idu glatko, ponekad se suoče s matematičkim problemom koji izgleda poput zagonetke bez ključa.
Jedna majka ostala je potpuno zatečena kada je vidjela zadatak iz matematike koji je njezin sin, učenik prvog razreda, dobio za domaću zadaću. Zadatak joj se učinio toliko zbunjujućim da nije bila sigurna postoji li uopće točno rješenje, pa se odlučila obratiti Redditorima kako bi potražila pomoć i vidjela hoće li netko uspjeti razriješiti ovu zagonetku.
Zadatak glasi: "Jake ima devet crtica i dvije točke. Pokaži jednu promjenu koju bi mogao napraviti."
'Ovo je neprimjereno'
Na njezinu objavu brzo su reagirali brojni korisnici Reddita, kako bi pomogli u rješavanju zbunjujućeg zadatka. Dok su se neki odmah složili s majkom i priznali da ni sami ne razumiju što se od djeteta traži, drugi su pokušavali pronaći logično objašnjenje i nudili različita tumačenja.
Komentari su se nizali – od onih koji su tvrdili da je zadatak nejasno formuliran, do onih koji su s entuzijazmom razrađivali moguća rješenja.
"Čini se kao glup i zbunjujući način poučavanja. Barem bi trebali imati vrlo jasne upute ako će koristiti te glupe metode poučavanja", "To se uči u razredu. Ili učitelj ne predaje onako kako se očekuje od gradiva ili dijete ne sluša", "Pokazuju da ima 92 (devet desetica i dvije jedinice). Nisam siguran što misle pod zamjenom, a ja sam učitelj u osnovnoj školi (4. razred)", "Pretpostavljam da traže od tebe da nacrtaš deset dodatnih točaka i jednu liniju manje. Dakle, to bi bilo osam linija i 12 točaka", "Ovo je neprimjereno za prvašića. Trebalo mi je više od minute da shvatim", pisali su.
Koje bi rješenje moglo biti?
U raspravu se uključila i jedna učiteljica koja predaje učenicima prvog razreda, te otkrila moguće rješenje.
"Ovo je primjer mjesne vrijednosti i uvod u ideju pregrupiranja. Postoji devet crta i dvije točke ili devet desetica i dvije jedinice za broj 92. Broj 92 može se prepisati kao osam desetica i 12 jedinica ili osam crta (deset štapića) i 12 točaka.
Poanta je pokazati razumijevanje da svaki od tih pojedinačnih štapića ima vrijednost deset, što znači da se može razlomiti i dodati još deset jedinica na mjesto jedinica. To mijenja način na koji je broj organiziran (devet desetica i dvije jedinice u odnosu na osam desetica i 12 jedinica), ali vrijednost ostaje ista.
Jedan od glavnih razloga zašto se ovo uči na ovaj način je taj što je sljedeći logičan korak učenje zbrajanja i oduzimanja većih brojeva korištenjem blokova mjesnih vrijednosti. U ovom primjeru, budući problem mogao bi biti rješavanje 50 + 42. Koristeći ovaj prethodno naučeni koncept, učenik bi zbrojio pet desetica u broju 50 sa 42 kako bi dobio zbroj 92 jer četiri desetice u broju 42 plus pet desetica u broju 50 jednako je devet desetica / 90 (pazeći da zadrži dvije jedinice u broju 42).
U mom nastavnom planu i programu također bi postojala tablica koju učenici trebaju ispuniti za svaki način sastavljanja broja (nula desetica, 92 jedinice / jedna desetica, 82 jedinice / dvije desetice, 72 desetice / tro desetice, 62 jedinice itd.). Nadam se da je to imalo smisla", otkrila je.