Film "Million Dollar Mystery" iz 1987. godine ostao je zapamćen kao jedan od najintrigantnijih eksperimenata u povijesti Hollywooda. Iako umjetnički nije postigao značajan uspjeh, postao je poznat po svojoj revolucionarnoj marketinškoj strategiji koja je rezultirala nevjerojatnom pričom o uspjehu jedne mlade djevojke iz Kalifornije.
Ambiciozna marketinška kampanja
Legendarni producent Dino De Laurentiis dobio je inspiraciju za ovaj jedinstveni projekt tijekom običnog dana u New Yorku. Dok je promatrao dugačke redove ljudi koji su strpljivo čekali kupiti lutrijske listiće, došao je na revolucionarnu ideju.
Shvatio je da bi mogao stvoriti potpuno novi koncept zabave spajanjem filmske umjetnosti s univerzalnom ljudskom željom za instant bogaćenjem. Njegova vizija bila je stvoriti film koji će ne samo zabaviti publiku, već im pružiti stvarnu šansu da postanu milijunaši.
Film koji je koštao više nego što je zaradio
Studio je u projekt uložio značajnih 9,3 milijuna eura, a angažirao je respektabilnu glumačku postavu na čelu s poznatim Tomom Bosleyjem. Scenarij je bio osmišljen kao uzbudljiva pustolovina - priča o misteriznom bivšem vladinom službeniku koji je sakrio ukradeni novac na različitim lokacijama diljem zemlje.
Unatoč ambicioznoj premisi i solidnom budžetu, film je doživio težak poraz na kino blagajnama. Sramotan box office rezultat od samo 920.000 eura nije čak mogao pokriti ni nagradu obećanu pobjedniku natjecanja, što je bila nezapamćena situacija u povijesti Hollywooda.
Natjecanje koje je nadmašilo film
U suradnji s Glad Products Company, poznatim proizvođačem plastičnih vrećica, organizirano je masovno natjecanje koje je trebalo biti vrhunac cijele kampanje. Koncept je bio jednostavan ali uzbudljiv - gledatelji su, koristeći tragove prezentirane u filmu, trebali pogoditi lokaciju posljednjeg milijuna dolara.
Odaziv je bio iznad svih očekivanja - više od 350.000 ljudi diljem zemlje poslalo je svoje pretpostavke, stvarajući nezapamćenu medijsku pomamu.
Neočekivana pobjednica
Iz mora natjecatelja, sudbina je odabrala 14-godišnju Alesiu Lenae Jones iz Bakersfielda u Kaliforniji. Njezina precizna dedukcija da se novac nalazi u "mostu" nosa Kipa slobode pokazala se točnom.
Posebno je zanimljivo da je nekoliko tisuća ljudi došlo do istog zaključka, ali je upravo Jones imala sreću biti izvučena u nasumičnom odabiru, što je njezin život promijenilo preko noći.
Posljedice za studio
Katastrofalan komercijalni neuspjeh filma, kombiniran s ogromnim troškovima organizacije natjecanja, pokazao se kobnim za De Laurentiis Entertainment Group. Financijski pritisak bio je toliko snažan da je studio samo godinu dana kasnije bio prisiljen proglasiti bankrot.
U gorkoj ironiji sudbine, upravo marketinška kampanja koja je trebala donijeti spas postala je jedan od ključnih faktora u propasti nekad moćnog studija.
Film "Million Dollar Mystery" danas služi kao fascinantan case study u analizi rizika ambicioznih marketinških strategija u filmskoj industriji.