Australska kompanija Valley Eyewear koja je reklamu za sunčane naočale snimila u koncentracijskom logoru Jasenovac te tako izazvala bijes i zgražanje javnosti, izbrisala je fotografije i spotove sa svoje stranice. Srećom, internet sve pamti pa su tako sporni promo materijali i dalje dostupni na društvenim mrežama, a rasprava u komentarima ispod njih i dalje je žestoka.
>> Bez imalo takta: Poznati brand snimio reklamu za sunčane naočale u Jasenovcu
Crno-bijeli videospot, koji se i dalje dijeli na Twitteru, prikazuje muškarca s tamnim naočalama kako hoda stazom od pragova željezničke pruge kojom su dovođeni logoraši, prema spomeniku te naposljetku ulazi u njega, dok je na zidu "ispisan" naziv kolekcije - Black Zero (crna nula).
Uz fotografije sa snimanja jasno su istaknuli da se radi o koncentracijskom logoru iz II. svjetskog rata, no tu postoje dvije verzije: u jednoj tvrde da je tamo ubijeno na desetke tisuća, dok u drugoj pišu da se radi o stotinama tisuća zarobljenika.
Nakon što su uklonili materijale snimljene u Jasenovcu, nekoliko sati koristili su snimke iz drugog dijela “hrvatske” kampanje, snimljene pored spomenika NOB-u iz Podgarića, koju su promovirali i fotografijama Josipa Broza Tita, a potom su uklonili i njih.
Iz Spomen-područja Jasenovac kazali su za Večernji list da nisu znali da se snimala kampanja jer ih Australci nisu kontaktirali niti tražili bilo kakvu dozvolu. Tek su krajem prošlog tjedna doznali za kampanju.
"Tražili smo da maknu sadržaje s web-stranica i društvenih mreža
jer smo smatrali da je neprimjereno da se spomenik na prostoru
Spomen-područja Jasenovac koristi u komercijalne svrhe za prodaju
nekih proizvoda. Javili su nam da nisu mislili ništa loše i da će
je maknuti", kazao je ravnatelj Spomen-područja Jasenovac
Ivo Pejaković te dodaje da se ovakvo nešto prvi
put događa.