Robot Fabio dizajniran kako bi pomagao kupcima u supermarketima dobio je otkaz nakon samo sedam dana jer je davao pogrešne upute, piše The Washington Post.
Naime, "ShopBot" djelo je Sveučilišta Heriot-Watt, a bio je zaposlen u supermarketu Margiotta u Edinburghu. Imao je odličan početak, oduševljavao je kupce jer je nudio besplatne uzorke hrane, pružao informacije o proizvodima, davao "petice", grlio ih i pozdravljao komplimentima, ali ubrzo se počeo mučiti i griješiti.
No, problemi su krenuli kada je počeo davati krive upute. Primjerice, kupcu koji ga je pitao gdje može naći pivo, kazao je samo "U odjelu za alkohol". Neizbježna buka koja je inače u supermarketima otežavala je robotu mogućnost da razumije točno pitanje kupaca.
Nažalost, ljudi su ga tako počeli izbjegavati.
"Mučio se dok je hodao između redova, pogotovo po klizavom podu te je imao poteškoće u davanju uputa kupcima", izjavila je vlasnica marketa, Luisa Margiotta.
Kada su robotu rekli da mu neće obnoviti ugovor, pitao je: "Jeste li ljuti na mene?" što je rasplakalo osoblje koje ga je, unatoč njegovim nedostacima, zavoljelo.
"Zaista nismo očekivali pozitivne reakcije radnika koji su se u samo tjedan dana vezali za njega. Mislili smo da će ga doživjeti kao prijetnju jer radi njihov posao, ali dogodilo se upravo suprotno", izjavio je Oliver Lemon, direktor Interaction Laba na Sveučilištu Heriot-Watt, piše The Washington Post.