Od posljednjeg dijela trilogije „Ocean“ prošlo je malo više od desetljeća, a saga simpatičnih pljačkaša (u režiji Stephena Soderbergha) naizgled je otišla u povijest (SPOILER!) smrću vođe „čopora“ – Dannyja Oceana (George Clooney). Da popularnoj akcijsko-kriminalističkoj sagi ne dođe kraj, pobrinula se Dannyjeva sestra, Debbie Ocean (Sandra Bullock), čiji je „Brad Pitt“ uvijek savršena Cate Blanchett. Tako smo u glavnoj i glavnoj sporednoj ulozi dobili priliku vidjeti dvije oskarovke (Bullock – "The Blind Side", 2009; Blanchett – "The Aviator", 2004., "Blue Jasmine", 2013.), čije utjelovljenje karizmatičnih, odvažnih i „opičenih“ pljačkašica ni u jednom trenu nije zakazalo.
Radnja – dovoljno zanimljiva da ne bude dosadna, dovoljno neoriginalna da ne bude napeta
Film počinje puštanjem Sandre Bullock iz zatvora u kojemu je provela 5 godina, navodnom krivicom svog pokojnog brata, Dannyja (op. a. Clooneyjev se lik često evocira u filmu, spominje ga se ili pak Debbie posjećuje njegov grob, napominjući kako ne bi dala ruku u vatru da je njezin brat zaista preminuo). Po izlasku iz zatvora, gledatelj odmah dobiva priliku uvidjeti kako „Oceanka“ dijeli bratov gen za prkošenje zakonu i podvrgavanju opasnim avanturističkim pothvatima. Debbie oko sebe okuplja tim sastavljen od genijalnih žena – (Zašto žena? Jer, kako u jednom dijelu navodi – „NJEGA se primijeti, ONA je neprimjetna – i po prvi puta, to ide u našu korist2) – Lou – staru prijateljicu i sitnu kriminalku (Cate Blanchett), ponajbolju hakericu u državi i štovateljicu marihuane – Nine Ball (Rihanna), modnu kreatoricu u financijskim problemima koja živi na staroj slavi, Rose Weil (Helena Bonham Carter), April (Midori Francis), briljantnu Amitu (Mindy Kaling) i Tammy - okorjelu švercericu prikrivenu u ulozi pristojne, dosadne domaćice (Sarah Paulson). Cilj? Ukrasti dijamantnu ogrlicu vrijednu oko 150 milijuna dolara? Lokacija? Met Gala. Meta? Daphne Kluger (Anne Hathaway), jedna od najpopularnijih manekenki na svijetu. Ostaje primijetiti kako su momci u prva tri dijela pljačkali prominentna kasina (stereotipno muška lokacija), dok je ženama meta bila Met Gala, najveći modni događaj u zapadnom svijetu (stereotipno nešto što zanima žene).
Postava zavidna, režija i scenarij osrednji, glazba vrlo dobra
Dok je Clooneyjeva franšiza pala u ruke provjerenog Stephena Soderbergha ("Sex, Lies, and Videotape" 1989; "Traffic", 2000 – za kojeg je dobio Oscara za režiju; "Erin Brokovich", 2000; "Side Effects", 2013; "Logan Lucky", 2017), četvrti all female nastavak režirao je režiser osrednjeg kalibra - Gary Ross, poznat kao redatelj filmova "The Hunger Games", "Big" i "Pleasantville". Režiji se za film ovakve vrste nema previše za zamjeriti, ali scenariju itekako ima – zakašnjeli twistovi (da ne spoilamo), rupe u istom, izlizane fore i manjak napetosti – sve je to proizašlo iz ruku spomenutog Rossa i Olivie Milch.
Konkretan primjer lošeg sceanrija osim "trovanja hrane jednog od likova" (SPOILER!)? Sandra Bullock navodno je plan za krađu razradila do posljednjeg detalja, ali kada se krene u realizaciju plana, ispada da su žene imale minimalni 3 situacije u kojima ih je „pomazila“ sreća, bez koje bi film za pljačkašice ne bi imao happy end. Jednako tako, ne bi bilo fer ne istaknuti kako film u određenim trenucima „pogodi“ s humorom pa se gledatelj dobije priliku nasmijati. Jednako tako, junakinje su (primarno likovi Cate Blanchett i Rihanne) zamišljene kao velike "kulerice" i njihovi likovi su tu ideju definitivno uspjeli realizirati.
Što se glazbe tiče, Daniel Pembertonnapravio je odličan posao i stao uz bok Davidu Holmesu koji je zaslužan za soundtrack prva tri dijela – kada filmu o čudnovatoj ženskoj osmerki nedostaje akcije, uskače soundtrack i dodaje onu dozu neizvjesnosti koja filmu toliko nedostaje.
Važno je da Oceanke postoje
Zanimljiva trivija – jeste li znali da je u prvom vikendu
puštanja ovaj film zaradio $41.607.378, više od
ijednog od prva tri dijela (Prvi dio – 38 milijuna, drugi 39
miijuna, treći 36 milijuna dolara)? Možda se ekonomski faktori
jesu promijenili pa je i to jedan od faktora, ali već je to dokaz
da je publika zainteresirana za gledanje filmova u kojima su
nositeljice akcije žene.
Koliko god, dakle, neupitno osrednje ovo ostvarenje bilo, važno
je da Oceanke postoje; odnosno, važno je da postoje
holivudski blockbusteri u kojima ženski likovi nisu u
sjeni muških junaka.
U vremenu #metoo pokreta i otvorenog progovaranja glumica o potplaćenosti, u vremenu u kojemu Harvey Weinstein ne sjedi u prvim redovima Oscara, a Frances MmcDormand održava pamtljivi govor prilikom primanja nagrade za najbolju glavnu žensku ulogu, osrednji akcijsko-kriminalistički film za široke mase u čijem su fokusu svima dobro znane junakinje - i više je nego dobrodošao.
Ocjena: 3/5