"Od trećeg kvartala bilježimo ogroman rast potražnje, takvo nešto još nikada nismo doživjeli u industriji“, kaže Nils Haupt iz brodarskog poduzeća Hapag Lloyd koje se bavi prijevozom kontejnera. Nakon što se u toj branši loše poslovalo 12 godina, doživjeli su procvat.
U siječnju i veljači 2020. brodarska branša je bila teško pogođena, proizvodni proces u Kini je zbog korone obustavljen, a izvoz prema Aziji odjednom „presušio“, priča Haupt za DW: „I onda se sve odjednom promijenilo, potražnja u SAD-u je naglo opala, u Europi i Južnoj Americi također, u Kini se doduše opet počelo proizvoditi, ali je jako malo toga bilo transportirano. U brodarskoj branši se očekivalo da će to tako ostati tjednima, odnosno mjesecima."
Za boom je zaslužan lockdown. Puno ljudi radi od kuće, troše manje novca za putovanja i usluge. A kad nekome dosadi u vlastita četiri zida, i kad ne želi da novac tek tako leži na računu, onda investira u kupovinu.
"Najveća briga s kojom se trenutno suočavamo je činjenica da na tržištu stvarno više uopće nema brodova”, napominje Haupt iz Hapag Lloyda. I dodaje da trenutno nije moguće ni dodatno „iznajmljivanje” (charter) brodova: „Svi brodovi koji mogu prevoziti kontejnere i koji ne moraju biti u brodogradilištima, u ovom trenutku plove. Svi raspoloživi kontejneri su također na putu”, potvrdio je i Ralf Nagel iz Udruženja njemačkih brodara (VDR). To nije jedini problem - problem predstavljaju karantene, bolesni radnici, bolovanja zbog koronavirusa, a vlada i nestašica praznih kontejnera. Cijene istih su isto porasle.
Cijene transporta robe su sada otprilike tri do četiri puta veće nego prije godinu dana, dodaje Haupt - potražnja je veća od ponude.