Prisjetimo se vremena kada su igre bile jednostavnije, a mi smo sate provodili za računalom, uronjeni u virtualne svjetove koji su oblikovali naše djetinjstvo. Ove legendarne igre i dalje žive u našim sjećanjima, te nas podsjećaju na prve "gejming" avanture.
Ako ste odrastali uz stara računala, nema šanse da ove igrice niste igrali
ZUMA - bila prava mala revolucija za ljubitelje arkadnih igara. Jednostavna u konceptu, a nevjerojatno izazovna u izvedbi. Glavna zvijezda igre bila je žaba od kamenčića, smještena u središtu ekrana i okružena vijugavim stazama po kojima su se kretale kuglice raznih boja. Cilj? Uništiti sve kuglice prije nego što stignu do zlatne lubanje na kraju staze, jer ako to dopustiš – game over!
TETRIS - Tko bi mogao zaboraviti one šarene blokove koji su neumoljivo padali s vrha ekrana? Cilj je bio jednostavan, ali genijalan: poslagati te geometrijske oblike tako da tvore savršene horizontalne linije koje će zatim nestati. Taj zvuk brisanja reda bio je glazba za naše uši Svaki blok, bilo da je riječ o dugačkom štapiću, kvadratu, ili onim nespretnim z-oblika, zahtijevao je brzinu, strategiju i malo sreće. Najveći neprijatelj? Gornji rub ekrana. Ako bi se blokovi nagomilali preblizu vrhu – kraj igre.
SUPER MARIO - Nema djeteta koje nije barem jednom skočilo u cipele omiljenog vodoinstalatera, Marija, i krenulo u njegovu neprestanu borbu za spas Princeze Peach. Taj osjećaj kad smo unutar sekunde morali odabrati između skakanja na blok, ponekad u nadi da će izaći zlatna kocka, ili čekati pravi trenutak za doskakanje na drugu platformu? To je bila prava čarolija! A zagonetni blokovi s pitanjima – svaki je mogao biti ispunjen nečim nevjerojatnim, od super gljiva koje su nas činile većima, do vatrenih cvjetova kojima smo palili sve na svom putu. Bojali smo se svake pogreške jer je samo jedan krivi skok mogao značiti game over.
SPIDER PASIJANS - Sjećate se kako je izgledao onaj početni ekran na starim računalima? Igra je bila jednostavna, ali istovremeno izazovna i napeta. Spider Pasijans je bio mnogo kompleksniji od običnog pasijansa jer ste morali slagati karte u sekvence, i to za cijeli špil. Cilj je bio složiti osam kompletnih sekvenci od 13 karata u istoj boji. Za razliku od klasičnog pasijansa, ovdje su karte bile podijeljene u 10 redova, a svaka od njih bila je ili okrenuta licem prema dolje ili prema gore. Svaka karta koju ste povukli i sekvenca koju ste slagali, bila je poput male pobjede.
SOLITARE - jedna od najpoznatijih i najomiljenijih igara na starim Windows računalima, koja je postala prava ikona zabave, ali i nezaboravna uspomena na vrijeme provedeno u jednostavnoj igri koja je od nas zahtijevala strpljenje i koncentraciju. Jednostavna pozadina, karte razbacane po ekranu, i sve što smo trebali učiniti bilo je redom slagati karte, te pratiti specifična pravila – od kralja pa do asa, naizmjenično crvene i crne boje. Početak igre bio je lagan, ali svakim novim potezom izazov je rastao, jer je ponekad izgledalo kao da karta koju trebamo jednostavno nije tu, a i svaki neispravni potez mogao je značiti kraj.
MINESWEEPER - Simbol Windowsa 95 i ranijih verzija, ova jednostavna, ali izuzetno napeta igra bila je pravi test za naše strateške sposobnosti i sreću. Igra je imala jednostavnu premisu: čistiti polja, izbjegavati mine, a sve to samo s nekoliko klikova. No, iza nje se krila prava mentalna vježba – svako polje moglo je biti nevin broj ili mina koja bi sve uništila. Zadovoljstvo je bilo u tom napetom iščekivanju – svaki put kad biste kliknuli na jedno od polja, trebali ste se nadati da nije skrivila mina, a u isto vrijeme razmišljali ste što vam sve otkrivaju brojevi. Svaki broj označavao je koliko mina se nalazi u okolnim poljima, a vi ste morali biti pažljivi i razmišljati nekoliko koraka unaprijed. Nema "ponovnog pokušaja" – svaki klik mogao je biti vaš posljednji.
SKIFREE - Iako jednostavna, ova igra bila je prava ovisnost i pravi test za vašu reakciju i brzinu. Početak je bio nevjerojatno jednostavan – ulogu ste preuzeli kao skijaš koji je morao pobjeći od raznih prepreka na stazi. Međutim, kako je igra odmicala, tako su izazovi postajali sve veći i veći. Za razliku od mnogih drugih igara tog vremena, SkiFree je nudila jednostavnu mehaniku: upravljali ste skijašem, skijali niz padinu, izbjegavali drveća, kamenčiće i druge prepreke, a sve kako biste što brže i duže ostali na stazi. Ali nije bilo to sve – svakih nekoliko sekundi dolazio je još jedan, veći izazov u obliku strašnog bijelog medvjeda, koji vas je proganjao.
The SIMS - Igra koja je u kratkom roku osvojila milijune obožavatelja diljem svijeta. Igrali smo je satima, stvarali vlastite svjetove i simulirali život naših virtualnih likova. Tko nije sanjao o tome da stvori vlastitu obitelj, izgradi kuću iz snova, i vodi svakodnevni život svojih simsa – od njihove karijere do ljubavnih života, svih njihovih sreća i nesreća? Igra je bila nevjerojatno otvorena i nudi beskrajne mogućnosti. No, ono što je najzabavnije u The Sims jest da nismo uvijek morali slijediti pravila. Mnogi su se zabavljali tako da su pokušavali "završi" simse na što luđe načine – zaboraviti ih nahraniti, zaključati ih u sobe, i gledati kako će se snaći.
RATTLERRACE - bila je jedna od onih igara koje su zauzele posebno mjesto u srcima mnogih koji su odrasli uz stare Windows operativne sustave. Iako nije bila toliko poznata kao neke druge igre poput Tetrisa ili Minesweepa, Rattler Race je imala svoju unikatnu privlačnost koja je obavezivala igrače na stotine sati zabave. U ovoj igri, igrač je preuzimao ulogu zmije koja se morala kretati kroz jednostavan labirint, a cilj je bio što brže i preciznije sakupljati "hranu" (ili u ovom slučaju plodove) dok se izbjegavaju prepreke. Igra je bila jednostavna – ali u isto vrijeme izazovna, jer kako bi zmija rasla, bilo je sve teže održati je pod kontrolom.
PIPE DREAM - bila je jedna od onih igara koje su osvajale svojom jednostavnošću, ali i izazovnim karakteristikama koje su nicale u svakom novom levelu. Bilo je to vrijeme kada su računala tek počela dobivati popularnost u domaćinstvima, a igra poput Pipe Dream bila je pravi hit na starim Windows računalima. Igrač je morao povezivati cijevi tako da tekućina (obično prikazana kao "tekući plin") mogla nesmetano teći kroz cijeli sustav. Svaka cijev imala je svoju posebnost i izgled, a igrač je morao brzo slagati cijevi kako bi izbjegao curenje tekućine, koja bi mogla uništiti cijeli sustav.
PINBALL SPACE CADET - Ako ste u 90-ima imali Windows 95 ili 98, gotovo je nemoguće da niste barem nekoliko puta odigrali Pinball Space Cadet. Ova zabavna i izazovna digitalna verzija fliper igre bila je ugrađena u mnoge verzije Windowsa i postala pravi klasik, ljubav prema kojem nije prolazila s vremenom. Pinball Space Cadet nije bio samo običan fliper, već je imao svoj specifičan svemirski šarm. Uz nevjerojatnu igru s kuglicama, Pinball Space Cadet ponudio je igračima i fantastičnu temu koja se temeljila na svemirskim misijama, s futurističkim dizajnom i zvučnim efektima koji su vas uveli u "svemirsku" atmosferu. Cilj je bio standardan za fliper: održavati kuglu u igri što duže, izbjegavati gubitak života i skupljati bodove.
PEGLE DELUXE - Ova šarena, zarazna i izuzetno zabavna igra postala je pravi klasik koji je uzeo srce svakog ljubitelja igara početkom 2000-ih. U samoj srži, bila je vrlo jednostavna igra: igrači su koristili "top" (bazu iz koje je ispaljivana kugla) kako bi uništili razne ciljeve na ekranu. Cilj je bio pogoditi male narančaste mete koje su se nalazile na ekranu, dok su plavi ciljevi ostali netaknuti. Svaki put kad ste uspješno pogodili narančastu metu, dobivali ste bodove, a čim biste uništili sve narančaste mete, razina bi bila završena.
NEED FOR SPEED - Početak 2000-ih godina bio je pravo zlato za Need for Speed fanove, a prvi naslovi su nas potpuno uvukli u svijet ilegalnih utrka i napetih potjera. Kada spomenemo Need for Speed, odmah nam na pamet dolazi nekoliko ključnih stvari: brzina, automobili, utrke i naravno – policija koja vas lovi. Originalni Need for Speed iz 1994. godine već je tada ponudio osnovne elemente koji su nas naveli da želimo još. U igri ste mogli birati između različitih automobila i utrkivati se kroz razne izazove i staze, dok ste pokušavali pobjeći od policije koja je uporno jurila za vama.
HUGO - Ova igra je bila pravi hit, a sjećanja na to kako smo zaranjao u njezin fantastični svijet i putovali kroz razne avanture su nezaboravna. Ova igrica bila je prava avantura koja nas je držala prikovane uz računala. Kroz nekoliko verzija ove popularne igre, Hugo je postao trol koji je morao proći razne prepreke kako bi spasio svoju obitelj, a misije su bile jednostavne, ali i izazovne, često uz mnogo smijeha. Popularna je bila verzija u kojoj je Hugo morao spasiti svoju obitelj od zle vještice, te je svakim svojim korakom morao izbjegavati razne zamke i neprijatelje.