Postotak kućanstava u zemljama u razvoju s pristupom internetu narasti će s 31.5 posto krajem 2014. na 34.1 posto do kraja ove godine. Oko 54.5 posto svog internetskog sadržaja još uvijek je na engleskom jeziku, unatoč znatnom rastu korisnika interneta koji ga ne razumiju, ili preferiraju druge jezike.
Godine 1996., kada se internet tek počinjao širiti svijetom, materinji jezik preko 80% korisnika bio je engleski. Već do 2010, taj je postotak pao na 27.3%. Iako je sam broj korisnika interneta koji govore engleski narastao u odnosu na prije, rast među korisnicima drugih jezika bio je puno veći. Sada ima dvanaest puta više kineskih korisnika nego 1996., dok se u arapskom govornom području taj broj skočio 25 puta.
Zašto je onda engleski jezik još uvijek dominantan on-line?
Jedan od najvećih svjetskih statističkih portala Statista vizualizirala je kako se najveći svjetski internet sajtovi prilagođavaju na rastući broj korisnika koji ne govore engleski.
Tako se procjenjuje da se u svijetu govori 7.102 jezika, od kojih je 500 lokalitirano nna internetu. Od tih, najviše jezika poznaje Google Search, njih 348, tri više nego 2012. godine. Wikipedija ih prepoznaje 290, što je porast od 5 jezika u tri godine, dok je Facebook skočio sa 70 na 130.
Etnolozi procijenjuju da se 915 jezika može smatrati umirućima, te da svijet gubi šest jezika godišnje. Izgleda da što više raste broj neengleskih korisnika interneta, to se u isto vrijeme smanjuje broj jezika. Iako to nije nužno povezano.
Veliki broj jezika govori još samo par osoba, najčešće jako starih, koji se nalaze u plemenima udaljenima od civilizacije, poput onih na Papui/Novoj Gvineji, području s najvećim brojem potpuno različitih jezika u odnosu na broj stanovnika.
S druge strane, globalizacija pogoduje standardizaciji, pa tako i jezika.