Korisnicima Facebooka na raspolaganju stoji sedam dana da "ubace" svoj glas u "Facebook Site Governance Vote". Drugim riječima, o promjenama koje se tiču Facebookovih politika pod nazivima Statement of Rights and Responsibilities (SSR) i Data Use Policy ovaj internet gigant će pitati 1 milijardu svojih članova koji će odlučiti hoće li prihvatiti promjene ili zadržati status quo.
Naime, Facebook je u studenom ove godine objavio kako namjerava ukinuti glasanje korisnika o promjenama na ovoj društvenoj mreži. Nakon što su se mnogi korisnici i organizacije pobunili da na taj način Facebook ograničava demokratsko odlučivanje, tvrtka je ponovno preispitala svoju odluku.
Mnogi korisnici su zabrinuti za svoje privatne podatke i jasno je kako mnogi žele da im Facebook omogući trajno uklanjanje objavljenih statusa i slika. Ipak, najveći problem predstavlja dijeljenje privatnih podataka korisnika s tzv. trećim stranama u reklamne svrhe.
Podsjetimo, još 2009. godine Facebook je promijenio neke odredbe svoje "politike privatnosti", a tada je to izazvalo prilično negativne reakcije korisnika.
Prema novim pravilima, ako više od 30% aktivnih, registriranih korisnika Facebooka ne glasa protiv prijedloga o ukidanju glasanja, svi korisnici će izgubiti to pravo. Koliko je vjerojatno da će se 300 milijuna korisnika odazvati Facebookovom pozivu, procijenite sami, ali Facebook je svim svojim korisnicma već poslao e-mail i upozorio ih na predstojeće promjene, pozivajući ih pritom i da glasaju o njima.
Osim prava na glasanje, korisnici će odlučiti i o tome koje će podatke izabrati da dijele s drugima, s kim Facebook smije dijeliti njihove podatke, koji će podaci biti javno dostupni i tko sve može vidjeti korisničke podatke na Timelineu, kako vas kao korisnike drugi mogu pronaći na Facebooku, kakva je politika kolačića (cookies) i tome slično.
Do 5. prosinca do 17 sati 200.000 korisnika glasalo je da Facebook zadrži postojeću politiku, odnosno postojeće dokumente kojima se regulira njegov odnos s korisnicima i podacima koje mu ostavljaju, dok je 30.000 glasalo da tvrtka provede predložene izmjene.
Glasati za promjene ili protiv njih možete do 10. prosinca.