VIDEO: /

Društvena mreža samo za slučajeve krize i katastrofe

Kad se dogodi neka katastrofa, ljudi obično prvo pitaju što se dogodilo, a onda i kako mogu pomoći.

22.4.2013.
15:51
VOYO logo

Nekoliko minuta nakon što su odjeknule eksplozije u Bostonu, ljudi su počeli slati tweetove u kojima su nudili pomoć, zajedno s hashtagom #BostonHelp. Ubrzo je i Google osmislio tzv. people finder doc, a list Boston Globe postavio je drugi dokument na Googleu, na kojem su ljudi mogli pružiti utočište onima u nevolji. Mnogi su se prijavili, ali samo ih se nekoliko na kraju povezalo s ljudima u nevolji, piše HRT.

Postalo je jasno da postoji velika potreba za koordinacijom na internetu u slučajevima katastrofe i krize. U San Franciscu, američkoj prijestolnici potresa, pokušava se pronaći rješenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U suradnji s dizajnerskom kompanijom IDEO, grad izrađuje društvenu mrežu i aplikaciju uz pomoć kojih ljudi mogu ponuditi pomoć onima koji je trebaju. Korisnici mogu ponuditi svoj dom, namirnice koje imaju, vlastitu pomoć i sl. Umjesto pretraživanja hashtaga i ključnih riječi, ljudi će se jednostavno moći priključiti u već postojeću zajednicu nazvanu SF72 i pronaći pomoć organiziranu po susjedstvima.

"Središnja ideja oko koje je izrađen SF72 jest ta da su u slučajevima uzbune međuljudski odnosi i zajednica važniji od torbe s namirnicama, koje ljudi obično ne znaju koristiti ili im je istekao rok", kaže Kate Lydon, voditeljica projekta u IDEO-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

San Francisco je ovu mrežu već puštao u javnost u siječnju, prikupljajući povratne podatke korisnika. Ipak, usluga je još uvijek u razvoju.

U drugoj fazi razvoja pokušat će se integrirati u postojeće društvene mreže kako ljudi ne bi morali ići na sasvim novu stranicu. Prvi će biti Facebook, Google i Twitter.

SF72. This is our city. from crowcrag on Vimeo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo