NOVI IGRAČ NA TRŽIŠTU: /

Prvo su pokorili Sloveniju, a sad su potiho ušli i u Hrvatsku

Image

Dok svi bruje o Todorićevoj Abrakadabri, najveći češki on-line trgovac Mall.cz na mala je vrata još u veljači ušao u Hrvatsku, i to pod imenom Mall.

7.4.2016.
19:48
VOYO logo

Češki Mall.cz isto je što i Abrakadabra, dakle lokalni Alibaba ili Amazon, s time da je već zauzeo jedan položaj u regiji.

Prema procjeni portala Ceneje, u Sloveniji je pod brendom Mimovrste već postao najveća internetska trgovina u toj državi. U Hrvatskoj, kao i na ostalim tržištima jadranske regije, najveća internetska trgovina je eKupi, u sastavu M SAN grupacije. eKupi je ujedno drugu godinu zaredom po izboru kupaca i struke proglašen web trgovcem godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TODORIĆ TVRDI: /

Moj Alibaba je moj najvredniji projekt

Image
TODORIĆ TVRDI: /

Moj Alibaba je moj najvredniji projekt

Dolaskom novih igrača raste i tržište

Voditelj marketinga i razvoja eKupi Martin Kralj izjavio je kako je sretan što su se na tržištu pojavila dva nova igrača.

Image
Foto: Screenshot

"eKupi je u online trgovinu ušao prije šest godina i bio prvi, a s ulaskom svakog novog konkurenta, poput Monda, primijetili smo da je tržište naraslo, tako da ne očekujem da ćemo se međusobno boriti za 1-2 posto maloprodajnog tržišta, koliko se trenutačno odnosi na online, već da ćemo se zajednički boriti za 98 posto maloprodajnog tržišta koje još nije online", izjavio je Kralj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je kako se dolaska novih sudionika na tržište trebaju bojati samo oni trgovci koji se nisu prilagodili internet prodaji. Kralj tvrdi kako eKupi samo u Hrvatskoj u ponudi ima 450 tisuća proizvoda koji se mogu isporučiti u bilo koji dio zemlje u roku od jednog do četiri dana. Ističe i da samo u Hrvatskoj zapošljavaju 50 stručnjaka za e-poslovanje, čime se osvrnuo na objavu Abrakadabre, koja se pohvalila da ima 25 zaposlenih i da u ponudi ima 100 tisuća proizvoda.

20 GODINA OTKAKO POSTOJI EBAY Pogledajte kako je sve počelo

Razvoj on-line tržišta u Hrvatskoj u sljedećih godinu dana mogao bi biti jako zanimljiv

Darko Dujič, direktor Ceneje, kaže da će biti zanimljivo vidjeti kako će se u idućih godinu dana razvijati tržište online trgovine u Hrvatskoj, nakon ulaska dvaju velikih konkurenta s regionalnim aspiracijama.

"U Hrvatskoj su trenutačno strane internetske trgovine zastupljenije među deset e-trgovina s najvećim tržišnim udjelom nego što je to slučaj u Sloveniji, gdje su strane e-trgovine učestalije između 10. i 20. mjesta, što pokazuje da u Hrvatskoj ima mnogo pristora za rast lokalne ponude", kaže Dujič. Navodi da su u Hrvatskoj najjača strana trgovačka imena eBay, Amazon i Extreme Digital, dok su u Sloveniji to eBay i Amazon.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Screenshot

Ali upozorava kako bi se ta situacija mogla iznenađujuće brzo promijeniti, baš kao što se to prošle godine dogodilo u Sloveniji. "U Sloveniji je lani AliExpress značajno porastao, uskočio među deset najvećih web trgovaca i pritom prestigao čak i Amazon", kaže Dujič. Navodi kako se domaći trgovci mogu s time nositi lokalizacijom i opmitizacijom distribucije, što se velikim stranim igračima najčešće ne isplati.

"Emmezeta.hr i Sancta Domenica dobar su primjer takvih poslovnih poteza u Hrvatskoj, jer su uspjeli stvoriti dobru prepoznatljivost na tržištu i steći lojalne kupce", zaključuje Dujič.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oko 33 posto on-line kupaca plaća PayPal-om

Istraživanje tvrtke Ceneje pokazuje kako hrvatski kupci češće koriste plaćanje izravno preko interneta nego što je to slučaj s kupcima u Sloveniji. Direktor tvrtke Ceneje Darko Dujič navodi kako u Hrvatskoj 33 posto online kupaca plaća PayPalom, a 16 posto kreditnom karticom. U Sloveniji se za PayPal odlučuje tek 15 posto kupaca. Ali Dujič navodi kako je u Hrvatskoj s 28 posto plaćanje pouzećem nešto manje zastupljeno nego u Sloveniji (46 posto) i to zato što Hrvati manje kupuju od domaćih trgovaca.

Naime, Hrvati i Slovenci kad kupuju u lokalnim web trgovinama preferiraju plaćati gotovinom. "Naši podaci pokazuju da kupci imaju različitu taktiku prema domaćim i stranim web trgovinama, jer na stranim internetskim trgovinama u pravilu češće plaćaju PayPalom i karticama, a na domaćim trgovinama preferiraju plaćaju pouzećem", kaže Dujič.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo