Trenutno su botovi - softverski roboti, tj. programi koji izvršavaju unaprijed određene radnje, dosta ograničeni, a proces otkrivanja nije savršen, ali već je sad jasno kako oni imaju smisla, piše Mashable.
Ne tjeraj me da pričam s tobom preko telefona
Većina milenijalaca ne provodi puno vremena pričajući na telefonu. Gotovo se sva komunikacija obavlja SMS-om. Na taj se način može istovremeno pričati s više osoba.
Tijekom svoje demonstracije Messenger botova, generalni je direktor Facebooka Mark Zuckerberg pokazao korist uporabe 1-800-Flowers bota pri narudžbi cvijeća, umjesto da stvarno nazovete i govorite s cvijećarom kako bi organzirali dostavu.
I većina stvari zbog kojih zovete banku, poput potvrđivanja pravovaljanosti transakcije, može se riješiti preko botova.
Očekuje se da će poslovi kojima se bave službe za korisnike biti prvi koje će se prebaciti na komuniciranje pomoću botova. To otvara brojne potencijale za buduće interakcije s korisnicima, jasno, ako odgovor korisnika na botove bude onakav kakav Facebook i druge tvrtke očekuju da će biti.
Aplikacije nisu mrtve, ali zamor od njih je stvaran
Jedan od problema koje Facebook trenutno pokušava riješiti sa svojom novom bot platformom je problem sa zamorom od aplikacija.
Aplikacije nisu mrtve, ali ljudi definitivno postaju umorni od njih. Problem s kojim se brojne tvrtke danas suočavaju je kako navesti korisnike da skinu i instaliraju njihove aplikacije.
I Facebook je svjestan tog problema. Iako aplikacije neće nestati, činjenica je da više nemaju tu privlačnost, kako za korisnike tako i za developere.
Appleova mantra "postoji aplikacija za to" još uvijek stoji, ali stvar je u tome kako ima sve manje ljudi kojima se da instalirati vašu aplikaciju.
Korisnici ne žele instalirati aplikaciju dok developeri s druge strane imaju velikih problema kako da korisnici uopće i zamijete njihovu aplikaciju. Teško se istaći među milijun već postojećih aplikacija, a konstantnim rastom njihovog broja to postaje sve teže.
Facebook se godinama trudio da njihova osnovna aplikacija radi bolje od svih drugih, ali još ste uvijek morali instalirati i brojne druge aplikacije. Botovi mijenjaju tu paradigmu. Kako bi koristili razne botove, ne morate ih imati instalirane.
Na taj način, barem za sada, prepreke za korištenje tih novih usluga niže su nego ikada prije. Tvrtkama koje su imale probleme navesti korisnike da koriste njihove aplikacije ovo bi moglo znatno olakšati situaciju.
Sigurnost i mogući problemi sa spamom
Tvrtke su spremne brzo uključiti se u komunikaciju botovima sve u nadi da će im to omogućiti veću interakciju s korisnicima. Naravno, korisnici možda neće uvijek željeti tu interakciju.
Tijekom F8, facebookov dopredsjednik za komunikacijske proizvode David Marcus brzo je ukazao na mogućnost blokiranja ugrađenu u proizvod, tako da možete isključiti bot koji postane predosadan.
Ali nije jasno što će, ako išta, Facebook učiniti kako bi spriječio botove da se ponašaju na način koji bi većini ljudi bio prezamoran ili nametljiv.
"Želimo osigurati da vi stvarno držite kontrolu o tome koje će se interakcije dogoditi", rekao je Messengerov direktor upravljanja proizvodima Peter Martinazzi.
A osim spama, zabrinutost stvara i sigurnost. Sam Facebook možda će i štititi informaciju koju mu date, ali uvijek postoji rizik kada otvarate platformu trećim strankama. Kako će one koristiti vašu formaciju nešto je što korisnici ne mogu znati.
Bila bi to prava noćna mora za Facebook kada bi se pojavili botovi koji bi uzimali informacije od korisnika i koristili ih u nedozvoljene svrhe.
Martinazzi kaže kako Facebook ima ugrađene "brojne (sigurnosne) politike" za botove te da su te politike "jedan od glavnih razloga zašto botovi za sada stižu tako polako".
Kaže kako je razlog zašto ovo sve počinje kao beta u tome što "želimo biti sigurni da imamo najbolje načine za spriječiti prekršaje ako do njih dođe".
To je i jedan od razloga zašto je za sada proces korištenja bota u Messengeru toliko ovisi o korisnicima. Oni su ti koji moraju započeti interakciju s poslovnim botovima.
Sve je to lijepo i krasno, ali još uvijek postoje pitanja kako će Facebook provesti sprečavanje zadržavanja podataka i kontrolirati njihov tretman među developreima.
Uz to, iako su sada korisnici ti koji moraju započeti komunikaciju s botovima, to neće uvijek biti slučaj. Jedan od razloga postojanja botova je u tome da oni mogu kontaktirati i nas.
Ako svaki put moram otvoriti posebni chat kako bi stupio u kontakt s botom, mogu isto tako otvoriti i aplikaciju. Iako je potreba za separacijom u početku razumljiva, to će se s vremenom promijeniti.
Trenutno se developeri koji rade za ovu platformu posebno provjeravaju, iako Facebook ne želi javno obznaniti kako se to točno radi. Radi se o kompromisu između što većeg broja developera koji rade na platformi i garanciji da botovi koje oni rade neće narušavati sigurnost.
Iako se radi tek o početku procesa i ljudi ne bi trebali bježati od botova, sigurnosti se definitivno treba posvetiti posebna pažnja. Jer ništa neće ubiti bot revoluciju brže od situacije u kojoj se svi botovi pretvore u spam.
Hoće li itko to koristiti?
Botovi će vjerojatno promijeniti i još dodatno automatizirati način na koji se brojne stvari obavljaju. Implikacije za odnose s korisnicima su očite, ali botovi bi mogli postati i novi jezik za pravljenje novih vrsta aplikacija.
A sada na neodgovoreno pitanje - Žele li korisnici uopće ovakvu vrstu interakcije?
Trik s botovima je da iskustvo mora biti zabavno, jednostavno i korisno. Ako morate postaviti botu previše pitanja ili izreći stvari u točno određenoj frazi kako bi dobili očekivani rezultat, možda je jednostavnije samo otvoriti aplikaciju ili web preglednik i izvršiti zadatak na stari način.
Ali botovi, u suradnji s umjetnom inteligencijom, bi nam trebali dati taj neočekivani 'A-ha!' rezultat, koji bi trebao biti čak i bolji od onoga što smo u početku tražili. Ako to uspiju postići, čeka ih sjajna budućnost.
Omražene reklame
"Sponzorirane poruke", kako ih naziva Facebook, već testira mali broj oglašivača (velikih brendova) zajedno s korisnicima koji su nasumično izabrani i pristali na primanje tih poruka, a Facebook nagleda cijeli proces kako se "sponzorirane poruke" ne bi pretvorile u spam.
Facebook uz "sponzorirane poruke" testira i "Click to Message" reklame na Facebook News Feedu , koje će omogućiti korisniku da u Messenger aplikaciji od bota sazna više o tome na što je kliknuo i obavi kuponju. Na ovaj način će zarađivati i oglašivači, ali i Facebook, zajednički kroz Messenger i Facebook platforme.