velika pomama /

Zašto su svi 'poludjeli' za električnim automobilima?

Automobilsko tržište u Hrvatskoj zbog recesije je godinama na izdisaju i broj prodanih vozila se do prije koji mjesec neprestano smanjivao. Zato veseli pomama do koje je došlo za električnim automobilima koje mnogi žele vidjeti u svojoj garaži.

29.4.2014.
18:50
VOYO logo

Ovaj hibridni auto može se kretati na benzinski i električni pogon. U mirovanju gasi motor, a kočenjem puni baterije. Troši manje od 4 litre po kilometru.

"Kada usporedite takav auto s benzinskim motorom to je ušteda od 2 do 3 litre na 100 kilometara", izjavio je voditelj prodaje hibridnih vozila IgorBarković.

Takva vozila osjetno su skuplja. Kako bi građane potAknuli da ih kupuju i time smanje zagađenje, ministarstvo zaštite okoliša raspisalo je natječaj za sufinanciranje i nabavu novih električnih i hibridnih vozila. Za rasploživih 7 milijuna kuna zaprimljeno je više od 150 zahtijeva.

"U 48 sati pristiglo je toliko zahtijeva da smo potrošili cijeli planirani budžet za ovu godinu", kazao je ministar zaštite okoliša MihaelZmajlović.

Zbog velikog interesa ministar najavljuje da će udvostručiti sredstva - sa 7 na 14 milijuna kuna.

"Izmjenit ćemo poziv, dakle svi oni koji su i predali zahtjev, a nisu ušli u okvire ovog planiranog budžeta moći će automatski aplicirati i za ovaj rebalansirani iznos", dodaje Zmajlović.

Za poticaje se mogu javiti građani i tvrtke, a visina ovisi o vrsti vozila. Za električna do 70, hibridne 'plug in 50, a za hibridna s emisijom do 100 g CO2 po kilometru - 30 tisuća kuna.

"Jednostavno skinete s web stranice Fonda jednostavan obrazac, donesete ponudu od svog trgovca automobilima i prelsiku osobne. ne morate ni dolaziti u fond - pošaljite to poštom", poručuje SvenMüller, direktor Fonda za zaštitu okoliša.

Fond će iznos uplatiti mjesec dana od dostave potrebne dokumentacije. Pojedinci vozilo ne smiju prodati godinu, a tvrtke 3 godine.

U sklopu projekta ELEN, HEP namjerava izgraditi punionice, poput ove u garaži upravne zgrade, diljem Hrvatske. No sve očito napreduje presporo u odnosu na interes. Iz HEP-a kažu - brže ne može jer je riječ o javnom prostoru za koji treba niz dozvola. Uz to:

"Predstavlja i dosta veliki problem i nedorečenost standarda automobila što u ovom trenutku dosta usložnjava veća investicijska ulaganja", smatra direktorica Sektora za strategiju i korporativni razvoj HEP-a LjubicaCvenić.

Tako ispada da se za poticaje za električne aute isplati javiti jedino u Koprivnici budući da je to jedini grad u kojem HEP za sada planira izgraditi 5 punionica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo