Nisu samo Hrvati ovih dana impresionirani Hrvatskom - hrabra igra i borbenost svidjeli su se i Snoop Dogu i Clintu Eastwoodu. Najugledniji svjetski mediji poput New York Timesa Hrvatskoj pišu hvalospjeve. Lijepo je bilo ovih mjesec dana živjeti u Hrvatskoj, koja je barem nakratko bila optimistično mjesto.
Vatrene se slavilo u svakom kutku planeta, pa i na 16 tisuća kilometara udaljenoj Samoi.
Da je cijeli svijet doista bio sa nama nije pretjerano reći. Za Hrvatsku se svim srcem navijalo i u ratom razorenoj Siriji, u kućama koje doslovce nemaju krova.
"Naša solidarnost s njima proizlazi iz godina političkih zbivanja i puno problema koje smo dijelili. Sve to je učinilo da Hrvatsku osjećamo bliskom", Mohammed Qadi, nogometni trener iz Damaska.
>> Predsjednica: 'Jučer me ponijela atmosfera i uopće se nisam željela suzdržavati'
Bliska je postala milijunima - uoči finala popularni 9gag s 15 milijuna pratitelja opisao je tko je na strani Hrvatske u Europi, svijetu pa i u svemiru, a nakon finala deseci tisuća dijelili su objavu na kojoj stoji da su Francuzi osvojili prvenstvo, a Hrvatska naša srca. Tako i Shakirino.
I tako je bilo od ulaska u četvrtfinale, Snoop Dogg objavio je na Instagramu fotku sebe u kockastom dresu. A Mark Wahlberg prenosio trenutke pobjede.
Čestitali su nam svi koji su imali priliku, pa čak i američki predsjednik Donald Trump.
Najugledniji svjetski mediji pisali su laude o Hrvatskoj, od New York Timesa do Guardiana, i čini se da ne misle stati.
"S populacijom od samo četiri milijuna, ova će hrvatska momčad ostati zapamćena kao najveća izvedba autsajdera iz bilo koje zemlje u povijesti Svjetskog prvenstva", piše Independent.
"Postoji razlog zašto je hrvatska populacija istaknuta tema. Nacije od četiri milijuna jednostavno ne bi trebale tako snažno udarati", pisao je Guardian.
No, još je važnije što je svjetsko prvenstvo donijelo Hrvatskoj - prije svega mjesec dana sreće i optimizma u zemlji koja je već desetljećima u stanju poludepresije. U slavlju nije bilo granica.
A skočila je i potrošnja. Za trajanja prvenstva, kaže najnoviji podatak, u Hrvatskoj je potrošeno gotovo devet i pol milijardi kuna. Trošilo se na svašta, recimo, samo je ćevapa PIK Vrbovca pojedeno više od 10 milijuna, kobasica više od dva milijuna, što je tri puta više nego u vrijeme Adventa.
"Vidimo da i potrošači imaju pozitivan emotivni impuls i da troše više, te bi svakako trebalo iskoristiti ovaj trenutak za bolje brendiranje Hrvatske kao zemlje i pozicioniranje na karti svijeta, kao i za pozitivne učinke na rast gospodarstva", kaže Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK.
Vatreni su sada i glavni promotori Hrvatske u turizmu. Hrvatska se jučer po medijima u cijelom svijetu spominjala 30 posto više nego nakon polufinala, dakle najviše ikad.
"Sad je na nama da mi iskoristimo taj sportski uspjeh za buduće poslovne i turističke uspjehe", kaže Ivor Bihar, operativni direktor MediatoolkitaI.
A na pitanje, kako konkretno, još nema pravog odgovora.
"Samopouzdanje, znanje, inspiracija, srce, sve skupa, motivacija. Hrvatska!", kaže premijer Andrej Plenković.
"Ja se nadam da ova energija neće brzo nestati i da ćemo svi mi na svojem polju na određeni način uspjeli zajahati ovaj val koji je krenuo, da ćemo pozitivnije početi gledati na stvari, i djelovati", dodaje Janica Kostelić, državna tajnica za sport.
Jer ovakvo zajedništvo u zemlji nije vladalo nikada. Slavilo se svuda i na sve moguće načine. Slavili su svi, od vatrogasaca u kockicama, svećenika sa šalom, ministara u dresovima. A doček kakav Hrvatska nikada nije vidjela najbolje pokazuje kolika je snaga tog zajedništva i koliko bi bilo lijepo da potraje što dulje.