Više od redizajna /

Vozili smo Toyotu Avensis

Image

Osebujnim stilom, novim motorima i inovativnom tehnologijom nova generacija Toyotine limuzine srednje klase cilja na poslovne korisnike kojih je sve više i danas čine preko 60 posto kupaca ovog automobila

22.6.2015.
14:00
VOYO logo

Dizajniran, konstruiran i proizveden u Europi, Avensis je u dosadašnje tri generacije (prva je predstavljena 1997.) na Starom kontinentu prodan u 1,712,000 primjeraka. Od samog početka “karijere” krasile su ga kvaliteta, izdržljivost i ono što je kupcima, a pogotovo flotnima, najvažnije – isplativost posjedovanja.

Image

Toyota Avensis

Image

Toyota Avensis

Upravo je Avensis, kojeg smo imali priliku voziti po cestama Švicarske, od poslovne Ženeve pa do mondenog zimovališta Verbier, u posljednjem njemačkom istraživanju uglednog J.D.Powera dobio najbolje ocjene za zadovoljstvo kupaca. Iako je Toyota tradicionalno okrenuta jednako prema privatnim I flotnim kupcima, sa 75% udjela u D segmentu tvrtke i flotne nabave predstavljaju najveću prodajnu bazu. Odgovarajući na zahtjeve oba svijeta (a oni se često poprilično razlikuju) Toyota je napravila temeljitu obnovu Avensisa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neki će reći kako je riječ o drugom redizajnu treće generacije dok je prava istina kako je ovo više od redizajna. Naime, posljednjih godina su sve popularnije takozvane međugeneracije. Temeljite obnove modela bez diranja u platformu, od prethodnika ostane netaknut okvir, krov i dosta često sva stakla, dok je sve ostalo dorađeno ili potpuno novo. Tako je i kod Avensisa. Dizajneri ovaj stil nazivaju “energična elegancija”, I aplicirali su ga na obje karoserijske verzije, limuzinskoj i karavanskoj. Poznavatelji automobilizma i Toyote već pri prvom pogledu na ovaj automobil zamijetit će kako su dizajneri uvelike bili inspirirani modelom Mirai.Nos vozila sličan je Aurisovom, na smanjenoj prednjoj masci s kromiranom letvicom bolje se ističe Toyotin logo, dok su dnevna svjetla u svim izvedbama s LED tehnologijom. Srednji donji dio branika je obojen u crno dok su maglenke povučene u stranu kako bi se naglasila dinamika. Straga je Avensis također temeljito dorađen, s elegantnijim svjetlima također LED tehnologije.

Interijer je potpuno novi, usklađen s izgledom ostalih popularnih modela, Yarisa, Aurisa i Corolle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Toyota Avensis

Image

Toyota Avensis

Image

Toyota Avensis

Poradilo se na kvaliteti materijala, iako je za tu klasu još uvijek previše tvrde  plastike a na ergonomiju primjedbi gotovo da nema. Bolje opremljene verzije imaju i 8-inčni dodirni ekran. U odnosu na prethodnika moguće je individualizirati interijer a sjedala su bolja nego ikad, pogotovo za dulje krstarenje cestama. Obnova modela uključila je i doradu zvučne izolacije i eliminaciju vibracija u kabini.

Kad je riječ o motorima, benzinska ponuda je ostala ista uz poneke dorade tako da udovoljavaju normama Euro 6. Čine je četverocilindraši tehnologije Valvetronic obujma 1.6, 1.8 i 2.0 litre.  Potrošnja je smanjena od 0,4 do 0,8 l/100 km dok je emisija CO2 smanjena od 8 do 19 g/km. Bazni motor je 1.6 litreni sa 132 KS i 160 Nm. Isporučuje se s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, za sprint do “stotke” treba mu 10,4 sekunde te povuče do okruglo 200 km/h. Prosječna potrošnja je 6,1 litru uz emisiju CO2 od 142 g/km.

Image

Toyota Avensis

Snažniji, 1.8 litreni motor razvija 142 KS i 160 Nm, ubrzava do 100 km/h za 9,4 sekunde, dojuri do 200 km/h, troši u prosjeku 6,0 litara uz emisiju CO2 od 140 g/km. Uz ovaj motor dostupan je i dorađeni CVT mjenjač Multidrive S.

Najsnažniji benzinac u ponudi je 2.0 Valvematic sa 152 KS i 189 Nm okretnog momenta. Do “stotke” će doći za 10,0 sekundi, krajnja brzina je 205 km/h, potrošnja 6,1 litru te emisija CO2 142 g/km. Uz ovaj motor isporučuje se samo mjenjač Multidrive S.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Toyota Avensis

Dok su benzinci preuzeti iz dosadašnjeg modela s dizelima stvari stoje potpuno drugačije i upravo su oni jaka karta novog Avensisa.

Novi motori oznake 1.6 D-4D i 2.0 D-4D preuzeti su od BMW-a, norma im je također Euro6, te imaju sustav Start and Stop te manju potrošnju i emisiju CO2 od dosadašnjih agregata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bazni turbodizel je 20 kg lakši od prethodnika, razvija 112 KS i 270 Nm, ubrzava automobile do “stotke” za 11,4 sekunde te s njim pojuri do 180 km/h. Prosječna potrošnja je 4,2 litre uz emisiju CO2 od 108 g/km.

Podešen je da pruži brz odaziv i daje snagu već pri nižim okretajima. Snagu razvija linearno i može ga se slobodno zavrtjeti i iznad 3000 okretaja bez da izgubi dah.

.Snažniji motor razvija 143 KS i 320 Nm s linearnom krivuljom okretnog momenta. Do “stotke” stigne za 9,5 sekundi uz top brzinu od 200 km/h. Brojna poboljšanja čine ga jako mirnim i tihim dok uz tehnologiju Stop and Start prosječna potrošnja pada na 4,5 litara a emisija CO2 na 119 g/km.

U vožnji se odmah osjeti kako je znatno unaprijeđen prednji i stražnji ovjes dok je osjećaj na izravnijem upravljaču znatno bolji nego ranije. To također doprinosi ugodi I dinamici vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Paketi opreme su već uobičajeni kod Toyote, Terra, Luna, Style, Sol i Executive. Već bazni model ima set zračnih jastuka, ručni klima uređaj, VSC sustav stabilnosti, sustav upozorenja i automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (Pre Collision System), CD MP3 RDS radio sa 6 zvučnika, USB i AUX utorima i Bluetoothom, tempomat, HAC pomoć pri uspinjanju uz strminu, elektronsku ručnu kočnicu, električni paket i drugo. Ovisno o paketu opreme Avensis može još imati i sustav upozorenja prilikom napuštanja prometne trake, Toyota Touch 2, zaslon u boji osjetljiv na dodir dijagonale 8" (20,3 cm), info zaslon u boji ispred vozača dijagonale 4,2" (10,5 cm), unutrašnjost u kombinaciji tkanine i Alcantare, sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala, sustav prepoznavanja prometnih znakova (Road Sign Assist), Bi-LED prednja svjetla u LED tehonologiji, keyless sustav ulaska u vozilo, dinamično prilagodljiva Bi-LED prednja svjetla, panoramski krov i drugo.

Avensis se proizvodi u tvornici Burnaston (Velika Britanija) na istoj proizvodnoj traci, usporedo s Aurisom. Cijene u Hrvatskoj se za benzinske modele kreću od 189.900 kuna koliko stoji model 1.6 Valvematic Terra, dok dizeli stoje od 176.900 kuna koliko treba izbrojati za Avensis 1.6 D-4D Terra. Najjeftinija karavanska verzija je također s 1.6 D-4D motorom i opremom Luna i stoji 185.900 kuna. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo