Dizajniran, konstruiran i proizveden u Europi, Avensis je u dosadašnje tri generacije (prva je predstavljena 1997.) na Starom kontinentu prodan u 1,712,000 primjeraka. Od samog početka “karijere” krasile su ga kvaliteta, izdržljivost i ono što je kupcima, a pogotovo flotnima, najvažnije – isplativost posjedovanja.
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Upravo je Avensis, kojeg smo imali priliku voziti po cestama Švicarske, od poslovne Ženeve pa do mondenog zimovališta Verbier, u posljednjem njemačkom istraživanju uglednog J.D.Powera dobio najbolje ocjene za zadovoljstvo kupaca. Iako je Toyota tradicionalno okrenuta jednako prema privatnim I flotnim kupcima, sa 75% udjela u D segmentu tvrtke i flotne nabave predstavljaju najveću prodajnu bazu. Odgovarajući na zahtjeve oba svijeta (a oni se često poprilično razlikuju) Toyota je napravila temeljitu obnovu Avensisa.
Neki će reći kako je riječ o drugom redizajnu treće generacije dok je prava istina kako je ovo više od redizajna. Naime, posljednjih godina su sve popularnije takozvane međugeneracije. Temeljite obnove modela bez diranja u platformu, od prethodnika ostane netaknut okvir, krov i dosta često sva stakla, dok je sve ostalo dorađeno ili potpuno novo. Tako je i kod Avensisa. Dizajneri ovaj stil nazivaju “energična elegancija”, I aplicirali su ga na obje karoserijske verzije, limuzinskoj i karavanskoj. Poznavatelji automobilizma i Toyote već pri prvom pogledu na ovaj automobil zamijetit će kako su dizajneri uvelike bili inspirirani modelom Mirai.Nos vozila sličan je Aurisovom, na smanjenoj prednjoj masci s kromiranom letvicom bolje se ističe Toyotin logo, dok su dnevna svjetla u svim izvedbama s LED tehnologijom. Srednji donji dio branika je obojen u crno dok su maglenke povučene u stranu kako bi se naglasila dinamika. Straga je Avensis također temeljito dorađen, s elegantnijim svjetlima također LED tehnologije.
Interijer je potpuno novi, usklađen s izgledom ostalih popularnih modela, Yarisa, Aurisa i Corolle.
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Poradilo se na kvaliteti materijala, iako je za tu klasu još uvijek previše tvrde plastike a na ergonomiju primjedbi gotovo da nema. Bolje opremljene verzije imaju i 8-inčni dodirni ekran. U odnosu na prethodnika moguće je individualizirati interijer a sjedala su bolja nego ikad, pogotovo za dulje krstarenje cestama. Obnova modela uključila je i doradu zvučne izolacije i eliminaciju vibracija u kabini.
Kad je riječ o motorima, benzinska ponuda je ostala ista uz poneke dorade tako da udovoljavaju normama Euro 6. Čine je četverocilindraši tehnologije Valvetronic obujma 1.6, 1.8 i 2.0 litre. Potrošnja je smanjena od 0,4 do 0,8 l/100 km dok je emisija CO2 smanjena od 8 do 19 g/km. Bazni motor je 1.6 litreni sa 132 KS i 160 Nm. Isporučuje se s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, za sprint do “stotke” treba mu 10,4 sekunde te povuče do okruglo 200 km/h. Prosječna potrošnja je 6,1 litru uz emisiju CO2 od 142 g/km.
Toyota Avensis
Snažniji, 1.8 litreni motor razvija 142 KS i 160 Nm, ubrzava do 100 km/h za 9,4 sekunde, dojuri do 200 km/h, troši u prosjeku 6,0 litara uz emisiju CO2 od 140 g/km. Uz ovaj motor dostupan je i dorađeni CVT mjenjač Multidrive S.
Najsnažniji benzinac u ponudi je 2.0 Valvematic sa 152 KS i 189 Nm okretnog momenta. Do “stotke” će doći za 10,0 sekundi, krajnja brzina je 205 km/h, potrošnja 6,1 litru te emisija CO2 142 g/km. Uz ovaj motor isporučuje se samo mjenjač Multidrive S.
Toyota Avensis
Dok su benzinci preuzeti iz dosadašnjeg modela s dizelima stvari stoje potpuno drugačije i upravo su oni jaka karta novog Avensisa.
Novi motori oznake 1.6 D-4D i 2.0 D-4D preuzeti su od BMW-a, norma im je također Euro6, te imaju sustav Start and Stop te manju potrošnju i emisiju CO2 od dosadašnjih agregata.
Bazni turbodizel je 20 kg lakši od prethodnika, razvija 112 KS i 270 Nm, ubrzava automobile do “stotke” za 11,4 sekunde te s njim pojuri do 180 km/h. Prosječna potrošnja je 4,2 litre uz emisiju CO2 od 108 g/km.
Podešen je da pruži brz odaziv i daje snagu već pri nižim okretajima. Snagu razvija linearno i može ga se slobodno zavrtjeti i iznad 3000 okretaja bez da izgubi dah.
.Snažniji motor razvija 143 KS i 320 Nm s linearnom krivuljom okretnog momenta. Do “stotke” stigne za 9,5 sekundi uz top brzinu od 200 km/h. Brojna poboljšanja čine ga jako mirnim i tihim dok uz tehnologiju Stop and Start prosječna potrošnja pada na 4,5 litara a emisija CO2 na 119 g/km.
U vožnji se odmah osjeti kako je znatno unaprijeđen prednji i stražnji ovjes dok je osjećaj na izravnijem upravljaču znatno bolji nego ranije. To također doprinosi ugodi I dinamici vožnje.
Paketi opreme su već uobičajeni kod Toyote, Terra, Luna, Style, Sol i Executive. Već bazni model ima set zračnih jastuka, ručni klima uređaj, VSC sustav stabilnosti, sustav upozorenja i automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (Pre Collision System), CD MP3 RDS radio sa 6 zvučnika, USB i AUX utorima i Bluetoothom, tempomat, HAC pomoć pri uspinjanju uz strminu, elektronsku ručnu kočnicu, električni paket i drugo. Ovisno o paketu opreme Avensis može još imati i sustav upozorenja prilikom napuštanja prometne trake, Toyota Touch 2, zaslon u boji osjetljiv na dodir dijagonale 8" (20,3 cm), info zaslon u boji ispred vozača dijagonale 4,2" (10,5 cm), unutrašnjost u kombinaciji tkanine i Alcantare, sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala, sustav prepoznavanja prometnih znakova (Road Sign Assist), Bi-LED prednja svjetla u LED tehonologiji, keyless sustav ulaska u vozilo, dinamično prilagodljiva Bi-LED prednja svjetla, panoramski krov i drugo.
Avensis se proizvodi u tvornici Burnaston (Velika Britanija) na istoj proizvodnoj traci, usporedo s Aurisom. Cijene u Hrvatskoj se za benzinske modele kreću od 189.900 kuna koliko stoji model 1.6 Valvematic Terra, dok dizeli stoje od 176.900 kuna koliko treba izbrojati za Avensis 1.6 D-4D Terra. Najjeftinija karavanska verzija je također s 1.6 D-4D motorom i opremom Luna i stoji 185.900 kuna.