U dvije dosadašnje generacije Fabia je prodana u gotovo 3,5 milijuna primjeraka čime je postala jedan od ključnih modela u novijem razdoblju Škode. Iako se može reći kako je, dizajnerski gledano, novi model svojevrsni korak unatrag prema prvoj generaciji, prava ljubav rađa se tek na drugi pogled.
Dapače, naš skromni sud je da su u Škodi napravili pametan potez podarivši Fabiji neke linije prve generacije, pogotovo gledano straga i iznutra. To je sad opet prepoznatljiva Škoda, oštrih linija i jednostavnog ali ergonomski posloženog interijera kojem je teško naći neki nedostatak, osim plastike cockpita koja je tvrda, za razliku od one kod prethodnica.
Kompaktnih vanjskih dimenzija ona putnicima pruža prostranost gotovo na razini kompakta. Takav je i prtljažnik, volumena 330 litara (1150 l sa spuštenim sjedalima) što je najbolji rezultat u klasi. Mali kuriozitet, polica prtljažnika može se postaviti i na njegovoj sredini kako torbe ne bi ležale jedna preko druge.
Vozač lako nađe idealan položaj za upravljačem, što je Fabijin svojevrsni trademark, prostora ne nedostaje u širinu i visinu, s ovim automobilom možete I na dulje putovanje bez da na cilju vani izađete izmoreni. Ploča na prednjoj armaturi može biti u nekom od nekoliko ponuđenih uzoraka, u boji ili pak s posebno postavljenom željenom fotografijom: žene, djece, kućnog ljubimca ili – punice.
Važna stavka je i povezivanje. Ovo je prva Škoda koja nudi opciju povezivanja sa smartfonom putem sustava MirrorLink. Također, tu je i sustav SmartGate koji omogućuje prikaz i spremanje podataka iz vožnje, kako bi vozač mogao uspoređivati učinkovitost i ekonomičnost vožnje na pojedinim putovanjima ili etapama.
Paketi opreme za hrvatsko tržište još nisu poznati ali koliko smo vidjeli na testnim modelima automobil može imati i keyless sustav, paljenje motora pritiskom na gumb, automatsku klimu, stakleni panoramski krov, parking senzore, senzore za svjetlo i kišu te još pregršt toga što nam je poznato iz većih i skupljih automobila.
Automobil je postavljen na novu šasiju koja koristi elemente proslavljenog VW-ovog MQB podvozja. Osnovna verzija mjeri na vagi svega 980 kg. (do 65 kg je lakša nego ranije) a u Škodi su posebno ponosni na paletu MQB EU 6 motora koji troše do 17 posto manje goriva nego u prethodnici, s najnižom emisijom CO od svega 82 g/km. Ovaj podatak se odnosi na verziju Green Line koja će u ponudi biti od sljedeće godine a čija najniža potrošnja je prema tvorničkoj deklaraciji 3,1 litru.
Kupcima su na dispoziciji četiri benzinska i tri turbodizelska motora, svi sa Start-Stop tehnologijom i rekuperacijom energije kod kočenja. Mjenjači su ručni ili DSG uz doplatu.
Bazni motor je trocilindrični 1.0 MPI/44 kW (60 PS) poznat iz Citiga s kojim Fabia u prosjeku troši 4,7 litara goriva uz emisiju CO od 106 g/km. Okretni moment je 95 Nm u polju od 3,000 - 4,300 okretaja. Ovaj motor je težak svega 72 kg tako da u toj kombinaciji Fabia prazna teži ispod čarobne granice od jedne tone. Upravo ovaj motor smo željeli isprobati kako bismo vidjeli zbog čega su Škodini inžinjeri toliko ponosni na njega. Nakon gotovo 300 prevezenih kilometara u svim uvjetima možemo reći kako smo ugodno iznenađeni.
Za razliku od nekadašnjih trocilindraša ovaj radi vrlo uglađeno, mirno i tiho, vibracije koje protresaju cijeli automobil i putnike sad su stvar prošlosti. U vožnji je njegovih naizgled slabašnih 60 KS sasvim dovoljno. Daha će mu ponestati tek na dužim usponima ali ni tad nećete biti smetnja na cesti. Otvorene i gradske ceste sum u ipak prirodniji ambijent gdje se može ugodno krstariti i uživati u pejzažima. Pohvalu moramo dati i dobro proračunatom mjenjaču koji pomaže vozaču iz motora izvući sve raspoložive zalihe snage. Stvarno potvrda kako nešto bazno i osnovno ne mora nužno biti i slabo.
Snažniji trocilindraš je 1.0 MPI/55 kW (75 KS) također s okretnim momentom od 95 Nm. Troši 4,8 litara uz emisiju od 108 g CO/km.
Tko želi snagu, tu su dva novorazvijena četverocilindrična 1.2 TSI motora s 90, odnosno 110 KS. Slabiji razvija okretni moment od 160 Nm uz potrošnju od 4,7 l i emisiju od 107 g/km. dok snažniji razvija moment od 175 Nm, troši 4,8 l uz emisiju CO od 110 g/km. Uz ovaj motor može se doplatiti sedmostupanjski DSG mjenjač.
Ponudu dizela predstavljaju tri nova trocilindrična 1,4 litrena TDI motora u rasponu snage od 55 kW (75 KS), 66 kW (90 KS) i 77 kW (105 KS). Uz njih se isporučuju ručni petstupanjski mjenjači, dok najsnažniji može dobiti i DSG.
Posebno poglavlje je sigurnost. Kao opcija nudi se sustav Front Assistant s integriranim automatskim kočenjem City Emergency Braking. Tu je i Multi-Collision Brake System koji automatski nakon sudara zaustavlja automobil. Driver Activity Assistant detektira vozačev umor a hill holder pomaže kod kretanja na uzbrdicama. Prema novim EU standardima, tu je i elektronski nadzor tlaka u gumama. U serijskoj opremi je i elektronski zatvarač diferencijala XDS+ a ovisno o opremi u Fabiju je zapakirano do šest zračnih jastuka.
Nova Fabia na naše tržište stiže u siječnju, kad će biti poznati i točni paketi opreme i cijene.