Brušenje dijamanta /

Vozili smo novi DAF XF

Image

DAF je na cestama u zaleđu španjolske Malage predstavio svoju novu krstaricu, Euro 6 XF, koji na ceste stiže u proljeće sljedeće godine. Krase ga redizajnirana vanjština, dotjeran interijer te motori norme Euro 6.

29.11.2012.
10:12
VOYO logo

Već na prvi pogled jasno je kako je riječ o DAF-u, no ovog puta radikalnije dotjeranom nego ikad ranije. Velika prednja maska je modernizirana i sad omogućuje priljev još veće količine zraka za hlađenje motora. Novi je i odbojnik kao i svjetlosne jedinice, s dnevnim LED svjetlima i svjetlima za osvjetljavanje zavoja koja se sad nude uz doplatu. Moramo priznati kako nam uživo djeluje mnogo bolje nego na fotografijama koje su bile puštene uz prve press obavijesti.

Image


Zbog novih normi trebalo je osloboditi dodatni prostor oko motora i na šasiji a konstruktorima je pošlo od ruke da sve to izvedu bez izmjena u samoj kabini, pogotovo kad je u pitanju visina podnice. Tako je pristup kabini i dalje preko tri preklopne stepenice a niska podnica kabinu modela XF Super Space Cab čini najprostranijom na tržištu, s volumenom od 12.6 m3. Interijer je doživio nešto manje izmjena. Najprije, tu je potpuno nova paleta sjedala kako bi se omogućio što bolji komfor na putovanjima. Položaj papučica je promijenjen dok papučica kočnice više ne ulazi u pod već je ovješena čime je olakšana njena uporaba i oslobođen dodatni prostor za nogu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image


Redizajnirano je i kolo upravljača, novi je i središnji info displej u boji na ploči instrumentima koji nudi dodatne informacije i mogućnosti. Sami instrumenti su lagano redizajnirani, s aluminijskim obrubima, prekidači grupirani prema funkciji kako bi se olakšalo korištenje, dodana su dva držača za šalice i malo odlagalište za otpad kod vozača. DAF je poboljšao prostor za spavanje gdje je glavni madrac dubine 160 mm i sad dug 220 cm. Na stražnjem zidu je multifunkcijski kontrolni panel te dodatni prtljažni prostor. Vehicle Stability Control (VSC) je standard u novom XF-u, pomaže u prevenciji prevrtanja i preklapanja tegljača. Adaptive Cruise Control i Forward Collision Warning su opcija jednako kao i napredni sustav kočenja Advanced Emergency Braking System.
Nova, lakša stražnja osovina je dostupna u modelu do 44 tone ukupne mase i okretnim momentom do 2,300 Nm. Sustav nazvan Stabilink treba omogućiti stabilnost i odlične vozne karakteristike. Nova kontrukcija sedla i repozicioniranje nosača akumulatora rezultirali u dodatnim uštedama u masi. Rezervoar za AdBlue standardno mjeri 90 litara (140 kao opcija) i postavljen je ispod kabine a sustav pročišćivača plinova (DeNOx) i filtri su postavljeni u jednu kompaktnu jedinicu čime je omogućen ukrcaj do 1500 litara goriva, za najdulju moguću autonomiju.

Image


Obnovljeni 12.9-litreni motor PACCAR MX-13 je dotjeran kako bi udovoljio zahtjevima ekološke norme Euro 6. Zahvaljujući spretnoj kombinaciji sustava EGR (recirkulacija ispušnih plinova), SCR (selektivni katalizator), turbo-punjača s varijabilnom geometrijom i filtra čestica novi motor uspješno ostvaruje rezultate u zadanim okvirima. Snage motora su 300 kW/410 KS, 340 kW/460 KS i 375 kW/510 KS dok je okretni moment od 2,000 do 2,500 Nm.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image


Testni prototipovi prevezli su više od 10 milijuna kilometara tako da ne treba sumnjati kako su sve njegove nove komponente temeljito provjerene. Norme Euro6 na snagu stupaju početkom 2014. godine dok će novi XF s motorima te norme biti raspoloživ već od proljeća 2013.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo