Lifestyle karavan /

Vozili smo Mini Clubman

Image

S duljinom od 425 cm. Mini više nije mini što u ovom slučaju njegovi tvorci s ponosom naglašavaju. Dah originalnosti i poveznicu s prethodnicima daju mu stražnja krilna vrata

3.10.2015.
21:00
VOYO logo

Gotovo 30 centimetara dulji od prethodnika te s pravim bočnim vratima, Clubman otvara novi segment Minija, kompaktnu klasu. Imali smo ga priliku isporbati u gradskim uvjetima vožnje u Stockholmu te po prekrasnim zavojitim cestama Švedske.

Dok su prve dvije generacije Mini Clubmana bile prodane u gotovo jednakom broju primjeraka, oko 200.000 (razlika je svega par tisuća vozila), tvorci nove generacije ne kriju velike ambicije s novim modelom. Kako smo mogli iščitati između redaka, letvica je postavljena na dvostruko veću prodaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Mini Clubman

Image

Mini Clubman

Riječ je o shooting brake konceptu vozila koje krasi dinamički istegnuta silueta s četvero bočnih vrata te konturom ramena koja naglašava širinu vozila, duga krovna linija te perajna antena s crvenim svjetlom za status alarma. Oštro odrezan stražnji dio ima karakteristična dvokrilna vrata koja su „trademark“ modela Clubman. Otvaraju se na dodir, putem daljinskog upravljača ili pak pokretom noge ispod stražnjeg branika, a iza njih je prtljažni prostor obujma 360 litara. Stražnji naslon se može dijeliti u omjeru 40:20:40 te se u potpuno preklopljenoj konfiguraciji oslobađa prostor obujma 1 250 litara.

Image

Mini Clubman

Putnički prostor je u potpunosti redizajniran sa skladno integriranim okruglim središnjim instrumentom s prstenom LED rasvjete i ekranom za funkcije vozila, zabavu, telefon i navigacijske funkcije. Intuitivno su izvedeni prekidači za kontrolu klima uređaja ispod središnjeg instrumenta dok su tu i tehnički prekidači koji bolje izgledaju nego što su zapravo praktični. U serijskoj opremi ili pak uz doplatu nudi se široki raspon inovativnih sustava za pomoć u vožnji: MINI Head-Up zaslon, asistent pri parkiranju (Parking Assistant), stražnje kamere i Pomoć u vožnji, aktivna regulacija brzine koja se oslanja na kamere, upozorenje od sudara i naleta na pješake s početnom funkcijom kočenja, asistent dugih svjetala i uočavanje prometnih znakova i drugo. High-end standardna oprema uključuje značajke kao što su klima-uređaj, radio s USB sučeljem i AUX-IN utičnica, Bluetooth hands-free telefon, senzor za kišu s automatskom kontrolom voznih svjetala i električnu ručnu kočnicu. Tu je i MINI Connected multimedijski sustav za automobil. Inteligentni Hitni poziv i MINI tele usluge dostupne su za korištenje s trajno instaliranom SIM karticom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Mini Clubman

Image

Mini Clubman

Na testnim vožnjama imali smo samo jednu opciju motora i dvije mogućnosti mjenjača, ručni ili automatski 8-stupanjski Steptronic. Mini Cooper S Clubman se stavlja na vrh ponude a pogoni ga 4-cilindrični 2.0-litreni benzinski motor s TwinPower Turbo tehnologijom, 192 KS i 280 Nm. Mini Cooper Clubman ispod prednjeg poklopca ima 3-cilindrični 1.5-litreni benzinski motor također s TwinPower Turbo tehnologijom, 136 KS i 220 Nm. Mini One Clubman također pogoni 3-cilindrični 1.5-litreni benzinski turbomotor, no razvija 102 KS i 180 Nm.

Image

Mini Clubman

Image

Mini Clubman

Na vrhu dizelske ponude je Mini Cooper SD Clubman s 4-cilindarskim 2.0 litrenim dizelskim motorom s TwinPower Turbo tehnologijom a koji razvija 190 KS i okretni moment od 400 Nm. Mini Cooper D Clubman pogoni isti motor, no sa smanjenom snagom na 150 KS i 330 Nm. Početni dizelski model je Mini One D Clubman s 3-cilindarskim dizelskim TwinPower Turbo motorom obujma 1.5 litara koji razvija 116 KS i 270 Nm. 

Image

Mini Clubman

Prijenos pogona na prednje kotače se kod svih motora vrši putem ručnog 6-stupanjskog mjenjača dok su  8-stupanjski Steptronic i 6-stupanjski klasični automatski mjenjač doplata. Opsežna tehnologija štednje uključuje i auto start/stop funkciju i dodatni „green“ način vožnje. Za bolji doživljaj vožnje mogu se mijenjati postavke automobila, i to rotacijskim prekidačem u podnožju poluge mjenjača.

Načini rada su MID, SPORT i GREEN a mijenjaju krivulje ubrzanja i upravljanja, dinamika prebacivanja brzine automatskog prijenosa i dinamička kontrola amortizera; GREEN način rada u sklopu s automatskim prijenosom uključuje kotrljanje s nespojenim pogonskim sklopom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci ovakvih vozila su zahtjevni i s podebljim računom, tako da im se nudi opsežan niz mogućnosti za individualizaciju interijera i eksterijera: John Cooper Works paket aerodinamike; Chrome Line eksterijer; krovni nosači; veliki izbor tipova sjedala, ukrasne površine s unutarnjim bojama te ekskluzivne John Cooper Works i MINI Yours opcije za uređenje. Clubman je jedinstvena kombinacija funkcionalnosti, praktičnosti za svakodnevnu vožnju te prikladnosti za duga putovanja, a sve to umotano u užitak u vožnji, premium karizmu te individualnost u stilu svojstvenom ovoj marki s Otoka.Ujedno, predstavljena je i nova modelska strategina Minija prema kojoj će ponudu činiti pet modela. To su Mini, Mini 5-door, Clubman, Countryman i peti model koji je zasad pod velom tajnosti. Paceman i Roadster su, logično, otpisani i poslani u zaborav još početkom godine.

Image

Mini Clubman

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo