S klasa u kombi obliku /

Vozili smo Mercedes V-Klasa

Image
Foto: mercedes

Nedugo nakon što smo na salonu automobila u Ženevi prvi puta vidjeli nasljednika Viana, ovaj luksuzni kombi smo imali priliku i isprobati na samom sjeveru Njemačke, na slikovitom otoku Sylt.

10.4.2014.
19:39
mercedes
VOYO logo

Sylt je najpopularniji njemački otok, četvrti po veličini i poznat po svjetionicima i beskrajnim plažama. Na njemu svoj godišnji odmor prosječno godišnje provodi 90.000 turista. Ondje stalno živi oko 20.000 stanovnika. No, taj se broj iz godine u godinu smanjuje.

Zbog visokih cijena nekretnina sve je manje starosjedilaca koji si mogu priuštiti život na tom otoku u Sjevernom moru i zato sele na kopno. U zadnjih 10 godina cijene kuća i stanova su se udvostručile. Sylt i dalje privlači brojne turiste i kupce nekretnina, ali većina otočana si život na svom otoku više ne može priuštiti. Više od 3.000 otočana već živi na kopnu i na posao na Sylt svaki dan dolaze vlakom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo na Syltu je ovaj cijenjeni njemački brend dostojno predstavio novu generaciju svoje V klase, Viana, koji sada više cilja na kupce koji traže luksuzni VIP kombi ili 'shuttle' za hotele. Naravno, one najviše kategorije. Jer, po svemu ovo je veliki generacijski iskorak ne samo za Mercedes nego i klasu kojoj pripada.

Image
Foto: Mercedes - Press

Vozeći od Hamburga do otoka Sylt, na samoj njemačko-danskoj granici uvjerili smo se da je ekipa iz Stuttgarta i dalje na pravom putu. Mercedes i ototk Sylt se vole, tamo je organizirano više njihovih prezentacija, posljednja lani u svibnju kad su tamo predstavili novu E klasu coupe i cabrio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dizajneri su imali zahtjevan zadatak, u donekle unaprijed određeni oblik (kutija s kosim nosom) udahnuti stil i originalnost.  Konačni rezultat je moderan i atraktivan van, već na prvi pogled prepoznatljivi pripadnik obitelji Mercedes. A njegova obitelj mu je podarila sve ono što krasi i ostale 'članove';  kvalitetu, vrhunske materijale, ukrasne elemente te velike mogućnosti individualizacije.  

U odnosu na ostale Mercedesove automobile, u V klasi je jedina razlika u tome što ovdje može stati nešto više ljudi uz komfor koji je na istoj razini, ali uz više prostora. Tako je prvi čovjek Mercedesa, Dr. Dieter Zetsche, kazao kako s ovim automobilom šire ponudu svojih premium vozila na sedan za osam ljudi.

Image
Foto: Mercedes - Press

Razvidno je da su u novoj generaciji u mercedesu donijeli razumnu odluku, da V Klasu malo odmaknu od teretnog Vita jer se u obje dosadašnje generacije vlasnici nisu mogli riješiti imidža dostavnog vozila, ili kako su ga nazivali radnika u večernjem odijelu. Kao što smo to naučili kod ostalih modela, kupci nove V Klase imaju na izboru više modela i paketa opreme, sve prema potrebama, željama i naravno – budžetu.

Osnovu ponude čine dva paketa opreme, V-Class i V-Class Avantgarde, dok su na popisu dodatne opreme paketi Exterior Sports i Interior Design. Svi su s potpunom opremom, ali s različitim karakterom. Na popisu opreme je i nova generacija sustava Comand koji ujedinjuje audio, telefonsku i navigacijsku funkciju, nudi i internetsku tražilicu, glasovno upravljanje Linguatronic i podatke o stanju u prometu u stvarnom vremenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svestranost i prilgodljivost još su dvije riječi koje ga opisuju. U drugom i trećem redu na dispoziciji stoje odvojena sjedala ili pak klupe za po tri putnika. Prozor na stražnjim vratima se može zasebno otvoriti kako bi se lakše pristupilo stvarima koje su na podesivoj polici.


Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci mogu birati između dva međuosovinska razmaka, tri duljine vozila (4.895 do 5.370 mm), te tri motora koja se za početak prodaje nude. Osnova priče je 2,1 litreni četverocilindarski turbodizelaš u tri verzije, V200 CDI (134 KS i 330 Nm), V220 CDI (161 KS i 380 Nm) dok je na vrhu ponude V250 BlueTEC koji razvija 190 KS i okretni moment od 440 Nm. Ovaj motor, oznake OM 651, dobro je poznat iz brojnih Mercedesovih modela, od A do S klase a kućni inžinjeri su ga doradili za ugradnju u van krase ga vozne odlike V6 motora uz potrošnju četverocilindraša. Troši čak 28 posto manje od prethodnika uz zadovoljenje norme Euro 6 (BlueTEC) .

Tako prema tvorničkoj deklaraciji, snažnije verzije prosječno troše 5.7 l, odnosno 6.0 l/100km kod izvedbe s oznakom BlueTEC. Dva slabija motora serijski se isporučuju s ručnim šeststupanjskim mjenjačem dok je automatika doplata, a motor V 250 BlueTEC je standardno opremljen automatskim mjenjačem 7G-TRONIC PLUS s polugicama za promjenu brzina na upravljaču.

Kao što smo to kod Mercedesa naučili, sigurnost je i ovdje na visokoj razini, a  V klasa dolazi uz čitav niz sigurnosnih sustava.

Image
Foto: Mercedes - Press

Pa krenimo s nabrajanjem: Distronic Plus, Proximity Control u kombinaciji s Collision Prevention Assist sustavom, Traffic Sign Assist s funkcijom upozorenja vozača u slučaju ulaska u pogrešan smjer, Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, LED Intelligent Light System i Adaptive Highbeam Assist. Ne smijemo izostaviti ni Crosswind Assist koji stabilizira vozilo prilikom snažnih naleta bočnog vjetra, a kojeg smo imali priliku i u praksi isprobati, jer su Sylt i sjeverno more vrlo vjetrovito mjesto, kao i Attention Assist koji prati reakcije i način vožnje vozača te ga upozorava ukoliko dođe do manjka pažnje ili umora u vožnji. Bolja nego ranije bi trebala biti i i kvaliteta, te je u tvornicu vitoria (Španjolska) uloženo 190 milijuna Eura uz godišnji plan proizvodnje od 75.000 vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da rezimiramo, nova V Klasa predstavlja sam vrh ponude ovog segmenta. Proporcionalna tome je i cijena, koja će se u Njemačkoj kretati od 42.900 eura naviše. Nova V Klasa na hrvatsko tržište stiže 21.lipnja.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo