Treća sreća /

Vozili smo Golf Sportsvan

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Treća varijanta karoserije Golfa netom je predstavljena na hrvatskom tržištu a već je na raspolaganju kupcima s tri osnovna paketa opreme i sedam novih, štedljivih motora.

7.7.2014.
10:18
FOTO: Mato Pavličević
VOYO logo

Pored klasičnog Golfa i modela Golf Variant, Golf Sportsvan upotpunjuje seriju modela Golf 7 kao treća varijanta karoserije. Sa svojim estetskim proporcijama i dizajnom oštrih obrisa Sportsvan je jedan od najuzbudljivijih novih kompaktnih monovolumena.

Preuzeo je nasljedstvo automobila Golf Plus koji je u ukupnom miksu Golfa u zapadnoj Europi činio oko deset posto, pretežno starije publike. Ovdje se sada radi o Golfu za sve one koji trebaju još više slobodnog prostora, ali s njime se cilja i na mlađe kupce koji cijene dinamiku sljubljenu s prostorom i praktičnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Očekuje se kako će biti prvi izbor za sve kupce koji traže udobnost visoko postavljenih sjedala, mnogo mjesta zahvaljujući kompaktnim dimenzijama kao i maksimalnu mjeru tipične Volkswagen kvalitete prilikom svakodnevnog korištenja.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Sa svojim dizajnom koji je orijentiran na Golf limuzinu, uvjerljivo je dinamičniji od njegovog prethodnika, i opet stavljen u tržišnu nišu ispod kompaktnih kombi-limuzina (Kompaktvans). Postavljen na novu modularnu MQB platformu, u odnosu na prethodnika je duži za 134, niži za dva te širi za 25 milimetara. Komforu interijera doprinosi i za 107 mm dulji međuosovinski razmak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sprijeda je to prepoznatljivi član obitelji Golf, no opet samosvojno dizajniran i s vlastitim karakterom. Prednji spojler s velikim ulazom zraka širi se prema blatobranima i omeđuje karakteristično oblikovana svjetla za maglu, rešetka

hladnjaka je s tri lamele a  kućišta vanjskih osvrtnih zrcala postavljena su na rub vrata. Kao i „obični“ Golf, i Sportsvan je dobio dodatno malo trokutasto staklo u dnu A nosača. Već prvi pogled s boka pokazuje mnogo više staklenih površina nego ranije. Novost je prozorsko staklo u C-stupu, bočni pregib je jako izražen dok gotovo plosnato vjetrobransko staklo stoji pod strmim kutom. Vidljiv je i dulji međuosovinski razmak dok sportskom dojmu doprinose i vrlo kratki prevjesi.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Straga zapažamo krovni spojler s bočnim “krilcima”, veliko staklo na petim vratima kao i svjetla s dvostrukim L-dizajnom rasvjete. Široko područje za registarsku pločicu s V- konturom vizualno razbija možebitno ravne površine na vratima koja se otvaraju dovoljno nisko da stvore niski utovarni prag od 652 mm. Kad smo kod praktičnosti, stražnja klupa s tri sjedala je djeljiva i preklopiva i može se pomaknuti za čak 180 mm u uzdužnom smjeru. Nasloni za leđa se također mogu podešavati. Ako se utovarna površina koristi sve do naslona prednjih sjedala i krova, pored osnovnih 500, na raspolaganju je maksimalni obujam od preko 1.500 litara.

Podnica prtljažnog prostora je s mogućnošću dvostrukog pomicanja tako da se, kad je prostor rezervnog kotača prazan, pokrivka prtljažnika može spremiti ispod podnice prtljažnog prostora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vozačko okruženje krase čiste i jednostavne linije. Nije prekopirano iz Golfa ali tu nalazimo brojne poznate i provjerene „kućne“ komponente.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Infotainment sustav i komande klime su postavljeni visoko i ergonomski, ladice ispod sjedala su serijska oprema od razine Comfortline dok u pretince za odlaganje u vratima stanu boce od 1,5 litre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Multifunkcionalna središnja konzola sa širokim naslonom za ruku i velikim pretincem za odlaganje nešto je što smo naučili vidjeti u skupljim automobilima a također, ovisno od razine opremljenosti, interijer krase mnogobrojni kromirani okviri i ukrasni elementi. Tri su osnovna paketa opreme, Trendline, Comfortline i Highline, koji se mogu dodatno oplemeniti s nekim od brojnih elemenata i dodataka iz izloga s doplatama.

Za Golf Sportsvan je dostupno sedam novih motora (četiri TSI i tri TDI motora). Svi su opremljeni start-stop sustavom u sklopu serijske opreme i svi zadovoljavaju normu ispušnih plinova Euro 6. U usporedbi s prethodnikom potrošnja se mogla smanjiti za čak 19 posto. Benzinski motori su 1.2 TSI s 85, odnosno 110 KS, te 1.4 TSI sa 125 i 150 KS. Osim uz najslabiji, svi motori su dostupni s ručnim šeststupanjskim mjenjačem ili automatiziranim DSG-om uz nadoplatu. Ponudu dizelaša čine 1.6 litreni TDI s 90 ili 110 KS, odnosno 2.0 TDI sa 150 KS. Uz 1.6 litrene se isporučuje ručni petstupanjski mjenjač ili 7-stupanjski DSG uz snažniji, dok je 2.0 litreni TDI serijski uparen s ručnim šeststupanjskim mjenjačem ili 6-stupanjskim DSG-om.

Image
Foto: FOTO: Mato Pavličević

Nudi se i prava vozačka poslastica, funkcija izbora profila vožnje. Može se birati do četiri prethodno konfigurirana profila (Normal, Comfort, Sport, Eco) kao i jedan profil (Individual) koji se može slobodno konfigurirati. Ovisno o profilu moguće je usklađivati karakteristike motora, vrijeme izmjena stupnjeva prijenosa DSG-mjenjača, upravljanje, automatsku regulaciju razmaka ACC, dinamičko svjetlo za osvjetljavanje zavoja, funkcije klime kao i regulaciju DCC-a.

Cijene se kreću od 136.121 kn koliko stoji najosnovniji model 1.2 TSI 85 s Trendline opremom dok dizeli stoje od 159.139 kn naviše (1.6 TDI 90 KS Trendline). I za ljubitelje njemačkih auta svakako vrijedi naglasiti kako se Sportsvan proizvodi isključivo u Wolfsburgu, otkud već 40 godina na ceste svijeta silazi i Golf, u najvećoj tvornici automobila na svijetu, dnevnog kapaciteta od 3800 jedinica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo