Čak 120 tisuća hrvatskih vozača ima vid slabiji od zakonom
propisanog i uopće ne bi smjeli za upravljač automobila. Tu
nije kraj poraznih podataka iz istraživanja Hrvatskog
autokluba.
S ovim se brojkama i slovima većina vozača rijetko susreće.
Da sad moraju na vozački, čak 120 tisuća vozača palo bi na ispitu
zbog lošeg vida. Čine 6 posto vozačke populacije koja ne
zadovoljava zakonski minimum, a 27 posto ne vidi dobro na daljinu
i opasnost su na cesti.
"Rezultate koji smo dobili pokazuju da jedan veliki dio ljudi
nije nikad bio na pregledu, čak dva posto ispitanika, a nose
naočale, sad, kako oni nose naočale, a nisu bili na pregledu
vida, to je pravo pitanje", izjavio je DavorMihaljević, voditelj projekta.
Provjeru vida u ovoj je godini obavila svaka deseta osoba. 13
posto vid uopće ne kontrolira, a 46 ne kontrolira dovoljno
često.
"Oko 45 godine bi trebao biti još jedan srednji pregled jer se u
tom razdoblju pojavljuje najveći broj osoba koji dobivaju
dalekovidnost", kazao je oftamolog IgorPetriček.
Na kontrolu vida, ljude, čini se, može prisiliti samo - zakon, a
on je, očito vrlo manjkav. Obveza provjere vida je prilikom
dobivanje vozačke dozvole i poslije 80. godine života. A što je
sa svim godinama između?
"Pa ja bih rekao da je prva odgovornost na zakonodavcu jer i oni
koji bi htjeli nešto napraviti ne mogu jer im propisi to
onemogućavaju", smatra DamirNovak, HAK.
Istraživanje u Velikoj Britaniji pokazalo je da je prošle godine
čak 2000 prometnih nesreća, s 3000 ozlijeđenih uzrokovao - loš
vid.