Vozili smo Electa Nevo /

U Hrvatsku stiže malo električno čudo iz Kine!

Image
Foto: PR fotografije

Električna vozila su u Hrvatskoj još uvijek na razini posebne egzotike, a prvi ozbiljniji val stiže iz Kine. U Zagrebu je predstavljen električni dvosjed dometa 130 kilometara i punjiv na svakoj električnoj utičnici.

20.3.2014.
10:27
PR fotografije
VOYO logo

Električna vozila su tehnički jednostavnija, zahtijevaju manje održavanja, nemaju toliko mnogo mehaničkih dijelova koji se mogu pokvariti ili se moraju zamijeniti radi dotrajalosti. Dopuna energenta se obavlja kod kuće ili na javnim površinama, ne trebaju nužno posebne postaje, Nemjerljivo tiši rad vozila, bez ispuha i vibracija, znatno će utjecati na gradsku buku, život cijele eko zajednice i time na stres kod ljudi, te zadovoljstvo vožnje.

Ekološka komponenta je bila pokretač tendencija za poticanje „elektrifikacije“ vozila, smanjenje emisije CO2, k održivijoj energetskoj budućnosti koja štiti naš zrak i vode, daje privrednicima više prijevoznih opcija i smanjuje ovisnost o nafti. Električno vozilo je relativno skupo pri kupnji, no njegovo je korištenje dugoročno neusporedivo isplativije od konvencionalnog. U svijetu je u 2013. godini prodaja raznih električnih (BEV-Battery electric vehicle) cestovnih vozila povećana za 300% u odnosu na lani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan od najvažnijih razloga za odabir električnog vozila su troškovi goriva koji su 8 do 10 puta niži u usporedbi s troškovima konvencionalnih vozila. U troškove ubrajamo i troškove održavanja koji su za električna vozila niža čak i do 50%. Vožnjom električnog vozila doprinosimo kvaliteti života smanjenjem emisije CO2 i ostalih onečišćujućih tvari, posebice u gradskim područjima kao i smanjenje buke.

Image
Foto: PR fotografije

Tako je i s netom predstavljenim vozilom Electa Nevo, koje dolazi iz Kine, a uz kapacitet baterije od 960Ah s jednim punjenjem ima domet od 130 kilometara. Neki od čimbenika koji bitno utječu na skraćenje dosega su veća brzina vožnje, nagla ubrzanja i kočenja, veće opterećenje teretom, korištenje klima-uređaja ili grijanja, manji pritisak u gumama, atmosferska hladnoća i temperatura baterija. Navedeni čimbenici mogu smanjiti doseg za čak 50 posto. Naime, temperatura baterija sama može smanjiti raspon za 20% u ekstremno hladnim uvjetima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Maksimalna brzina je limitirana na 75 km/h što je sasvim dovoljno za gradsku vožnju, a i time se sprječava brzo trošenje struje iz baterije. Ovaj simpatični automobilčić može se zatim puniti na bilo kojoj monofaznoj utičnici izmjenične struje od 220V, 16A. S njim se vozite za 14kWh električne energije, odnosno 7kn (noćna tarifa) za prijeđenih 100km. Tijekom kočenja sustav rekuperacije sakuplja energiju i puni baterije!

Image
Foto: PR fotografije

U slučaju da se baterija isprazni do 20% njezinog kapaciteta (što je njezina konačna razina), šest do osam sati je potrebno da se baterija napuni do 100%. Važno je ukazati kako je nadopuna moguća u bilo kojem trenutku bez negativnih posljedica na bateriju.

Prema tehničkim karakteristikama proizvođača, baterija ima vijek trajanja u prosjeku od prijeđenih 40.000 km (oko 700 – 800 ciklusa punjenja). Nakon 50.000 km možete razmišljati o izmjeni baterije čiji je kapacitet od početnog kapaciteta pao na gotovo 80%.

I to nije sve, vozi se s A1 ili B kategorijom i registriran je kao četverocikl. Gledano kroz financije, troškovi tehničkog pregleda , prve registracije i osiguranja ukupno su svega oko 750 Kn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako su kupcima ovakvih automobila niski troškovi imperativ, Electa Nevo na svojoj strani ima i moderan i privlačan vanjski i unutarnji dizajn. Dimenzijama je približna Smartu, što znači da se lako probija kroz gradsku gužvu i parkira. Automobil vozi na 13 inčnim aluminijskim kotačima što također doprinosi atraktivnijem izgledu, ali i manjoj masi. Iznutra to je jednostavan i klasičan interijer, primjeren ugodnoj i sigurnoj vožnji. 

Image
Foto: PR fotografije

Ploča s instrumentima je praktična, jednostavna za praćenje i planiranje ekonomične vožnje. Na njoj su klasičan brzinomjer, ampermetar koji  pokazuje nivo konzumacije jakosti struje prilikom ubrzanja i vožnje, te pokazivač nivoa napona baterije. Od opreme Nevo ima daljinsko centralno zaključavanje, električne podizače prozora i radio-uređaj, dok je klima-uređaj dostupan uz doplatu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Komponente koje se koriste u proizvodnji Neva su prokušane i jednostavne, proizvođač je do sada izradio i prodao preko 13.000 sličnih vozila, koja su na cestama Kine, SAD-a, Brazila, Italije, Francuske, Španjolske, Švedske, Njemačke, Belgije, Nizozemske, Bugarske i Grčke. Servisna mreža i mobilni servisni timovi su također osigurani, a promotivna cijena do registracije je 13.000 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo