Za razliku od prepoznatljivih modela s oznakom XC, a koji u dizajnu naglasak stavljaju na robusnost i „mišićavost“ novi pripadnik njihove crossover obitelji donosi elegantnu robusnost. Izvana izgleda poput agresivnog prototipa crossovera budućnosti a riječ je o serijskom modelu.
Vozačka pozicija u V40 Cross Country viša je za 40 mm od one u „običnom“ dok je dojam snage naglašen Cross Country detaljima kao što su kotači poput onih u Volvu V70, s naplacima promjera do 19 cola, posebnim pragovima i kontrastnim stražnjim odbojnikom s integriranim difuzorom. Iznutra odmah vidimo nove dezene presvlaka kao i drugačije ukrasne elemente na prednjoj armaturi i središnjoj konzoli. Unutrašnje osvjetljenje dizajnirano je kako bi ponudilo „teatralni“ osjećaj. LED lampe koriste se za osvjetljenje strateških mjesta. Vozač može uživati u prijelazu s crvenog na plavo svjetlo, u ovisnosti od temperature u interijeru ili izabrati između sedam različitih modaliteta osvjetljenja. Zgodan detalj je držač za strugalicu leda u prednjim vratima.
Posebno je atraktivan sprijeda gdje plijeni pozornost tamnim kontrastnim odbojnikom, saćastom maskom hladnjaka i okomitim DRL svjetlima. Pogon na sve kotače dostupan je u kombinaciji s T5 turbobenzincem s 254 KS i 400 Nm okretnog momenta. T5 motor je na pojedinim tržištima dostupan i u 2.0 litarskoj izvedbi s 213 KS i 300 Nm. U ponudi je i motor T4, 1.6 litarski GTDI motor sa 180 KS i 270 Nm.
Na pojedinim tržištima dostupan je i 2.0 litarski T4 petocilindraš sa 180 KS i 300 Nm. Verzija T5 sparena je sa šeststupanjskim automatskim mjenjačem, dok je T4 dostupan s automatiziranim Powershift mjenjačem sa šest stupnjeva i dvostrukim kvačilom te šeststupanjskim ručnim mjenjačem.
Petcilindarski 2.0 litarski D4 turbodizel razvija 177 KS i 400 Nm a tu je također dvolitarski D3 sa 150 KS i 350 Nm. Sve motorne verzije posjeduju start&stop sustav, te sustav regeneracije kočione energije, bez obzira da li su spareni s ručnim ili automatskim mjenjačem.
Oba su dizelska motora dostupna u kombinaciji sa šeststupanjskim ručnim ili šeststupanjskim automatskim mjenjačem. Verzija D2 verzija znači da je pod poklopcem 1.6 litarski dizel sa 115 KS i 285 Nm, koji u prosjeku troši tek 3,8 l/100 km.
Proizvodnja i prodaja je krenula, automobil se proizvodi u belgijskom pogonu u Ghentu. Volvo očekuje godišnju prodaju od 17.000 primjeraka Volva V40 Cross Country. Oko 50 posto ukupne prodaje predviđeno je za Europu, a oko 30 posto za tržište Kine.Početna cijena u Hrvatskoj je od 26.190 eura naviše.