Njegovi tvorci kažu kako je sedma generacija najbolji Golf ikad. Istina, tradicija besklasnog automobil, jednako popularnog među svim slojevima kupaca i 29 milijuna prodanih jedinica od 1974. do danas obvezuju na stalni napredak. Kako bismo ga isprobali prije početka komercijalizacije u Hrvatskoj, najavljene za sredinu siječnja (što je nedugo nakon Njemačke gdje će prvi kupci svog novog ljubimca dobiti 10. studenog), potegnuli smo do Sardinije gdje je održana međunarodna prezentacija novog hita iz Wolfsburga.
Nekoliko je bitnih stvari koje su nam njegovi tvorci rekli na samom početku dvodnevnog druženja. Kao prvo, s ovim Golfom napokon spiralu neprestanog „debljanja“ automobila uzrokovanog opremom i zahtjevima sigurnosti vraćaju unatrag, novitet je lakši u prosjeku za 100 kg od prethodnika. Bitna stavka je danas i utrošak goriva, smanjen je i do tri posto u nekim modelima a u najavi je i izvedba Golf BlueMotion s prosječnom potrošnjom od mizernih 3.2 l/100 km i emisijom CO2 od 85 g/km. Također, tu je i čitava armada novih sigurnosnih sustava, po prvi put ugrađenih u vozilo ove klase.
Na press konferenciji su nam dizajneri detaljnije pojasnili razvojne faze ne samo novog modela nego i čitave povijesti Golfa. Nakon Bube to je model koji ima najdulju tradiciju i sinonim je za kompaktnu klasu tako da se s njime ne riskira. Prednji dio je potpuno nov, bočna linija prepoznatljiva s velikim C nosačem krova čija silueta se provlači kroz svih dosadašnjih šest generacija a novost je i prema naprijed izduljeni A nosač čime je poboljšana aerodinamika i dobiveno više prostora u kabini. Novost je i malo „ leptir“ staklo ispred bočnih retrovizora koje osim optičke funkcije ima i sigurnosnu, povećava vidno polje vozača.
Iznutra je novi Golf potpuno nov. Velika prednja armatura izrađena je od ugodnih materijala, kao i bočne obloge vratiju. Sveukupno, imate dojam kako ste u mnogo skupljem automobilu. Prostranosti doprinosi i za 59 mm dulji međuosovinski razmak što se najviše osjeti na stražnjim sjedalima. Sjedi se nešto niže nego do sada a uz doplatu se mogu dobiti i ergoActive sjedala certificirana od njemačke udruge AGR. Ergonomiji nema zamjerke, prtljažnik je za 30 litara veći nego ranije (sad mjeri od 380 do 1270 litara volumena), djeljiva stražnja klupa dio je opreme svih modela a u paketima Comfortline i Highline naslon suvozačkog sjedala može se preklopiti prema naprijed i time dobiti utovarni prostor duljine 241 cm. I utovar prtljage je olakšan zahvaljujući većem otvoru petih vrta i niskom utovarnom pragu.
Električni paket, električna parkirna kočnica, XDS blokada diferencijala, radio, klima, sedam zračnih jastuka i ESP dio su opreme i najosnovnijeg modela a paketi opreme su jednakog naziva kao i ranije, Trendline, Comfortline i Highline. Golf 1.2 TSI trendline stajat će jednako kao i prethodni model s istim paketom opreme i atmosferskim 1.4 litrenim motorom od 80 KS.
Kad smo već kod motora, za sad su na raspolaganju dva poznata nam ali temeljito dorađena turbobenzinska i dva turbodizelska stroja, svi sa Start-Stop sustavom. Naravno, ponuda motora će se vremenom širiti.
Početni benzinski motor je četverocilindrični 1.2 TSI s 85 KS i okretnim momentom od 160 Nm. Nesumnjivo je kako je zbog turba i jačeg okretnog momenta osjećaj vožnje puno ugodniji nego s motorom od 80 KS u „šestici“.
U benzinskoj ponudi slijedi ga nešto snažniji 1.4 TSI sa 140 KS i 250 Nm okretnog momenta. Potrošnja u prosjeku iznosi 5,0 litara uz emisiju CO2 od 116 g/km dok verzija sa sustavom isključivanja rada dva cilindra kad to nije potrebno (ACT-Active Cyilinder Technology) prosječno troši 4,7 litara benzina.
Bazni turbodizel je 1.6 TDI sa 105 KS i okretnim momentom od 250 Nm i potrošnjom od svega 3,8 litre. Emisija CO2 (ono što će napokon i u Hrvatskoj biti bitno) je 99 g/km. Snažniji turbodizel je dvolitreni sa 150 KS i 320 Nm. Potrošnja je s obzirom na snagu i ovdje skromna, 4,1 litru uz 102 grama CO2/km.
Uz ove motore isporučuju se ručni mjenjači s pet ili šest stupnjeva prijenosa dok je (osim za slabiji benzinac) za sve motore u opciji DSG mjenjač sa šest, odnosno sedam stupnjeva i pedalicama za upravljanje postavljenima iz kola upravljača.
Ovjes je odlično usklađen s motorom i upravljačkim sustavom,
sprijeda je MacPherson a traga Multilink. U vožnji zavojitim
cestama Sardinije bilo je gotovo nemoguće izbaciti ga iz
putanje.
Tu je, kako smo već spomenuli, i sva sila naprednih elektronskih
sustava. Tako smo s popisa uspjeli nabrojati prilagodljivi
tempomat Adaptive Cruise Control, sustav nadzora pravca Lane
Assist, sustav Front Assist će sam zaustaviti vozilo ako vozač ne
reagira na upozorenje da je ispred na cesti znatno sporije vozilo
ili zastoj, tu je i sustav prepoznavanja znakova na cesti koji ih
zatim iscrta na ekranu na ploči s instrumentima, sustav
prepoznavanja reakcija vozača vizualno i zvučno reagira ako
„prepozna“ promjenu u načinu upravljanja (umor, slabost...).
Sustav Multi-collision brake sam koči i usporava vozilo nakon sudara jer su brojna istraživanja pokazala da su četvrtina sudara oni s više jednog udarca (neovisno u auto ili ogradu) dok preventivni sustav PreCrash prepoznaje veliku vjerojatnost od sudara te zateže pojaseve i zatvara prozore. I konačno, tu je Park Assist 2.0 koji nije više u stanju samo bočno parkirati vozilo već i unatrag, u standardno parkirno mjesto.
Tu je i novi infotainment sustav s 8-inčnim monitorom uz doplatu mogu se još dobiti i Bi-Xenon svjetla, LED tehnologija rasvjete i drugo. U najavi je i dolazak Golfa Hybrida kao i E-Golfa, električne plug-in verzije.
U Njemačkoj se cijene benzinskih verzija kreću od 16.975 Eura koliko stoji Golf 1.2 TSI, dok je cijena osnovnog dizelaša 1.6 TDI od 20.725 Eura naviše.