Velika nagrada Kanade 2007. najpoznatija je kao prva pobjeda Lewisa Hamiltona u Formuli 1 i prva utrka koju je osvojio crni vozač, no tog dana u Montrealu dogodio se još jedan značajan događaj. Robert Kubica imao je nesreću da je naletio na izbočinu u travi dok je izlazio sa staze, izgubio kontrolu nad bolidom i zabio se u betonski zid uz rub staze.
Prizori koji lede krv u žilama: Ovo su neki od najstrašnijih sudara u povijesti Formule 1


Brzina udarca iznosila je nešto više od 300 km/h, a Poljak je pri tome bio izložen nevjerojatnoj sili od 75 G.

Kubica je zadobio lakši potres mozga i uganuće gležnja, no te ozljede su minimalne u usporedbi s potresnom prirodom nesreće.

Ovo je samo jedna od nesreća koja je pridonijela da se stavi naglasak na poboljšanje sigurnosti u jednom od najopasnijih sportova na svijetu

Taj dan bio je koban za Ronnieja Petersona koji je u lančanom sudaru strašno stradao

U bolnici su rendgenske snimke pokazale da Peterson ima oko 27 prijeloma u nogama i stopalima. Nakon razgovora s njim, prebačen je na intenzivnu njegu kako bi kirurzi mogli stabilizirati prijelome. Postojale su nesuglasice među liječnicima oko toga treba li odmah sanirati sve prijelome ili ne. Tijekom noći njegovo se stanje pogoršalo, te je dijagnosticirana masna embolija. Do jutra je bio u potpunom zatajenju bubrega zbog embolije i proglašen je mrtvim

Oni koji su u to vrijeme ulazili u trkaće automobile smatrali su se herojima, a jedan od njih bio je i Alberto Ascari koji je također smrtno nastradao vozeći svoj bolid

Alberto Ascari imao je dvije teške nesreće tijekom 1955. godine — iz prve je izašao sa slomljenim nosom, no četiri dana kasnije nije imao te sreće kada se njegov bolid prevrnuo dvaput i on je preminuo u roku od nekoliko minuta. Prva nesreća dogodila se u Monaku, gdje je spektakularno izletio s piste i završio u luci, pri čemu je zamalo poginuo utapanjem. Kobna nesreća dogodila se nekoliko dana kasnije na Monzi. Izlazeći iz brzog lijevog zavoja, Ascari je izgubio kontrolu, bolid se prevrnuo dvaput i sletio na prednji kraj.

Jedna od najstrašnijih nesreća ovog desetljeća dogodila se na Velikoj Nagradi Britanije na stazi Silverstone 2021. godine kada se bolid Kineza Guanyu Zhoua prevrnuo i odsklizao skroz do barijera gdje je vozač ostao zarobljen neko vrijeme

Bolid Georgea Russella zaletio se u stražnji dio Zhouvog Alfa Romea pri velikoj brzini što je uzrokovalo da se bolid prevrne

Mogla je to biti još jedna u nizu smrtonosnih nesreća Formule 1, ali je život Zhou spasio 'halo' zaštitni okvir koji štiti glavu vozača

Zhou je odletio skroz do barijere kroz šljunak gdje je ostao zarobljen između ograde i zaštitne barijere nekoliko minuta dok po njega nije došla stručna pomoć

Već u prvom krugu utrke, vozač Haasa Romain Grosjean sudario se s AlphaTaurijevim koji je vozio Daniil Kvyat. Grosjeanov bolid se zabio velikom brzinom u barijeru i prošao kroz nju, a sila udara doslovno je prepolovila bolid

Gorivo se izlilo na mjesto nesreće i sve je eksplodiralo u trenutku treptaja oka

Grosjean je izašao iz bolida kao da se radi o nekoj sceni iz filma, i iako je zadobio tek opekline na rukama, ova je nesreća zapamćena kao jedna od najstrašnijih u novoj povijesti formule 1

Nesreća Gillesa Villeneuvea dogodila se tijekom kvalifikacija za Veliku nagradu Belgije 1982. i ostala je zabilježena kao jedan od najšokantnijih trenutaka u povijesti Formule 1

Dok je Villeneuve prolazio kroz zavoj, ispred sebe je ugledao Jochena Massa koji se kretao znatno sporije. Mass je pokušao skrenuti s puta kako bi ga propustio, ali to nije uspio na vrijeme, te je Villeneuve udario u stražnji dio Massovog bolida i odletio u zrak. Njegov Ferrari je letio više od 100 metara kroz zrak prije nego što je pao na tlo. Kada je nos bolida udario o tlo, Villeneuve je izbačen iz vozila i odbačen još 50 metara prema zaštitnoj ogradi, dok se bolid gotovo potpuno raspao pri udarcu. Villeneuve je zadobio smrtonosni prijelom vrata i nije disao. Bio je priključen na aparate za održavanje života, no preminuo je kasnije istoga dana.

Nesreća Julesa Bianchija također će ostati kao jedna od onih koje ćemo se uvijek nerado prisjećati. Još jedna u nizu smrtonosnih slučajeva zbog grešaka FIA-U 42. krugu Velike nagrade Japana 2014., na potpuno natopljenoj stazi u Suzuki, vozač Saubera Adrian Sutil izgubio je kontrolu nad svojim bolidom u zavoju Dunlop, koji se nalazi na usponu, i izletio u zaštitne gume. Incident je bio pokriven dvostrukim lokalnim žutim zastavama. Suci su odmah ušli na stazu, a na mjesto nesreće poslana je i dizalica kako bi se uklonio bolid. Doslovno nekoliko sekundi nakon što su se ti potezi poduzeli, Jules Bianchi izgubio je kontrolu nad svojim Marussijinim bolidom, ulazeći u isti zavoj na gotovo identičan način kao Sutil krug ranije

Bianchi je udario u kran koji je stajao pored Sutilovog bolida. Njegova kaciga udarila je u donji dio dizalice pri brzini od 126 km/h. Snaga udara izazvala je trenutnu i tešku ozljedu glave – čak ni najsuvremenija zaštita kacige nije bila dovoljna da ga zaštiti.Bianchi je izvučen iz bolida i odvezen kolima hitne pomoći u Opću bolnicu u Yokkaichiju – medicinski helikopter, koji bi ga inače prevezao, nije mogao poletjeti zbog loših vremenskih uvjeta. Dva dana kasnije, Marussia je objavila da je Bianchi zadobio „difuznu aksonalnu ozljedu“ mozga i da je u kritičnom, ali stabilnom stanju.

Prikaz bolida Felipe Massa kojeg je spasila kaciga pri sudaru u zaštitne barijere nakon što je pogođen dijelom koji je ispao s bolida Rubensa Barichelle


Tijekom druge runde kvalifikacija za Veliku nagradu Mađarske, Massinu je glavu zaštićenu vozačkom kacigom pogodila opruga koja je otpala s bolida Barrichella, na dijelu staze gdje se postižu velike brzine. Massa se nakon toga frontalno zabio u zaštitnu barijeru, a kaciga mu je zasigurno spasila život

Iako su mnogi bili protiv uvođenja Halo, zaštitne barijere iznad vozačevih glava, jedna je od sigurnosnih mjera koja je spasila život tada mladom Monegažaninu Charlesu Leclercu

U još jednom lančanom susretu Mclaren Fernanda Alonsa zaletio se u stražnji dio Leclercovog bolida i pri velikoj brzini preletio preko njega, ali i umalo zahvatio glavu Leclerca

Jedno je jasno, da nije bilo 'halo', tko zna što bi bilo s Leclercom. Iako su brojni vozači negodovali da dodatan dio na bolidu narušava ljepotu bolida sigurnost vozača ipak je važnija

Ono što je trebao biti red flag i prekid kvalifikacija završilo je teškom nesrećom Birtanca Landa Norrisa. Spa, staza poznata po tome da je izrazito opasna pogotovo za vrijeme kišnih uvjeta još jednom je svjedočila teškoj nesreći koja je trebala biti ranije spriječena. FIA je imala priliku zaustaviti kvalifikacije, ali odlučila je da su uvjeti sigurni iako je kiša doslovno natopila cijelu stazu

Iako je Norris izašao s tek prijelomom ruke iz bolnice i većih ozljeda nije bilo, sesija je zasigurno trebala biti prekinuta. Norrisov bolid zahvatio je jednu od bijelih linija koje su zbog kiše izrazito skliske, a onda je izgubio kontrolu nad bolidom i preko cijele staze završio u zaštitnim barijerama. Udarac je bio toliko jak da su ga one odbile nazad, a njegov se bolid gotovo pa prepolovio.
Sigurnost Formule 1 mijenjao se godinama, ali da bi uopće došlo do ikakvih promjena vozači su nažalost gubili živote. Neke od najstrašnijih nesreća najelitnijeg motosporta uzrokovale su da se povuku rigorozne sigurnosne mjere koje će na prvo mjesto staviti sigurnost vozača, a tek onda sve ostalo. Ovo su samo neke od onih koje će ostati upamćene, a nažalost ima ih nebrojeno puno.