Prema pisanju talijanskih medija, ovogodišnja utrka u Monzi mogla bi biti i posljednja na tom legendarnom trkalištu. Od 1950. godine u Monzi se održavaju utrke Formule 1 za Veliku nagradu Italije, a samo je 1980., kada se ova staza obnavljala, Imola uletjela kao zamjena.
Od prve sezone u kalendaru
No, budućnost Monze, jednog od omiljenih trkališta ljubitelja Formule 1, pod velikim je upitnikom. Angelo Sticchi Damiani, predsjednik Talijanskog autokluba koji je organizator utrke, izjavio je da prostora za pregovore više nema. Zahtjevi prvog čovjeka Formule 1 Bernieja Ecclestonea sve su veći: navodno za godišnju licencu traži 25 milijuna eura, a Talijani nude maksimalno 19.
Utrka koja je na rasporedu 4. rujna ove godine mogla bi stoga biti i posljednja u Monzi. Posebno je to bolno kad se uzme u obzir da se radi o trkalištu na kojem se vozila utrka i u prvoj sezoni Formule 1, čime se od današnjih staza mogu pohvaliti još samo belgijski Spa-Francorchamps, britanski Silverstone te uske ulice Monaka. Umjesto tradicionalnih utrka, danas imamo Bahrein, Rusiju, Azerbajdžan, Singapur, Maleziju...
Kao moguće alternativno rješenje za Veliku nagradu Italije mediji na Apeninskom poluotoku ponovno spominju Imolu. Na toj se stazi od 1981. do 2006. održavala Velika nagrada San Marina, a ljubiteljima Formule 1 je najviše ostala u sjećanju po tragičnoj smrti Ayrtona Senne 1994. godine.