Štedljiviji i čišći /

Nova Toyota Prius

Image

Četvrta generacija Priusa hvali se s emisijom CO2 od 70 g/km i srednjom potrošnjom goriva od svega 3,0 l/100 km

18.11.2015.
9:05
VOYO logo

Toyotin hibrid omiljeno je vozilo taksista i ekološki osviještenih tvrtki. Prius četvrte generacije izrađen je na novoj modularnoj TNGA (Toyota New Global Architecture) platformi, koja je omogućila mnogo niže težište vozila (-2,5 cm) što je temelj u osiguravanju bolje upravljivosti automobilom, dok je svaka nova generacija do sada predstavljala značajan napredak u emisijama CO i potrošnji goriva. No, niti jedna nije napravila toliki odmak od prethodne kao što je slučaj s aktualnom generacijom. Emisija ugljičnog dioksida dosegla je novu razinu od samo 70 g/km, uz prosječnu potrošnju goriva od 3,0 l/100km (ovisno o tržištu i dozvoljenoj homologaciji). Za usporedbu, prethodna generacija isporučivala je CO od 89 g/km, uz prosječnu potrošnju goriva od 3,9 l/100 km.

Image

Toyota Prius

Image

Toyota Prius

Promjene na hibridnom pogonu u fokusu su tog postignuća, uključujući i razvoj poznatog 1.8-litrenog VVT-i benzinskog motora po Atkinsonovom ciklusu, koji postiže rekordnu termalnu učinkovitost za jedan benzinski motor – od čak 40 %. Detaljne promjene na motoru vidljive su u smanjenom trenju i mehaničkim gubicima pri prijenosu snage, čime se dobiva više iskoristive energije iz svake kapi goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I ostatak hibridnog sustava (sve značajnije komponente) redizajniran je i prilagođen kako bi uštedio na masi i poboljšao učinkovitost, što se odnosi na rad CVT mjenjača, elektromotor, upravljačku elektroniku itd. Nova nikal-metal-hidridna     (NiMH) baterija također je sada kompaktnija, ujedno s većom gustoćom energije po ćeliji i stiže u lakšem pakiranju – a nalazi se u potpunosti smještena ispod stražnjeg sjedala, izbjegavajući kompromitiranje i najmanjeg dijela prostora u prtljažniku.

Image

Toyota Prius

Aerodinamika u velikoj mjeri doprinosi učinkovitosti. Automobil je niži, dizajnerski je uglađen i daleko atraktivniji, ali u isto vrijeme više aerodinamično učinkovit. Toyota je time dodatno poboljšala i koeficijent otpora zraka (Cd) s 0,25 na 0,24.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi Prius ubrzava s mjesta do 100 km/h za 10,6 sekundi. Prilikom pretjecanja na autocesti, ubrzanje od 80 do 120 km/h može se ostvariti u samo 8,3 sekunde, dok najveća brzina iznosi 180 km/h. Novi hibridni sustav ukupno raspolaže sa 122 KS/90 kW, a na pritisak papučice gasa snaga se isporučuje ravnomjerno i daleko uglađenije. Novi sklop upravljačke elektronike za rad hibridnog ustava omogućuje više električne energije za prirodniji osjećaj ubrzanja.

Image

Toyota Prius

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo