NET.HR-ov IZVJESTITELJ IZ FRANCUSKE: /

Komplicirano je, ali ovo su kombinacije koje odlučuju o sudbini Hrvatske

Image
Foto: AFP, KENZO TRIBOUILLARD

Ne baš tako kratak put od St.

18.6.2016.
18:41
AFP, KENZO TRIBOUILLARD
VOYO logo

Dan kasnije prinuđeni smo kupovati kalkulator i zabavljati se matematikom - tko se pobogu voli zabavljati matematikom? - računajući što to Čačićevoj Hrvatskoj treba za prolaz u drugi krug, odnosno na kojem bi mjestu mogla završiti.

Dosta toga bit će jasnije nakon današnjih utakmica, ali je činjenica da je Hrvatska i sa tim nesretnim bodom protiv Češke napravila veliki korak prema osmini finala i ispunjenju jedinog cilja koji je postavljen prije ukrcavanja na let za Francusku. No, kada je Michel Platini onomad kupovao glasove "manjih" zemalja populističkim proširenjem prvenstva na 24 reprezentacije, prisilno nas je počastio glupošću zvanom osmina finala. Tako će se na završnom turniru odigrati točno trideset i šest utakmica, odnosno otprilike oko 3300 minuta, a sve kako bismo kući poslali čitavih osam momčadi i došli na broj ekipa kojeg smo imali do sada. Naravno, to znači da će među šesnaest momčadi i četiri trećeplasirane, pa su u teoriji dovoljna i tri boda da se uključite u završnu borbu za prvaka Europe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nemoguća križaljka

To također znači da je gotovo nemoguće isplanirati kako će izgledati utakmice osmine finala; ekipe poput Albanije ili Rumunjske, Velsa ili Sjeverne Irske, ako hoćete i Hrvatske ili Češke, ako završe na trećem mjestu ustvari u teoriji neće biti sigurni trebaju li slavili i planirati ostanak u Francuskoj, ili početi pakirati kofere i tugovati za neuspješnim prvenstvom.

Doduše, Hrvatska ovu priču može riješiti lako. Dobro, relativno lako; sve što treba je svladati Španjolsku i tako sa sedam bodova završiti na vrhu ljestvice. To bi značilo da će hrvatska ekspedicija četiri dana kasnije preseliti u Lens, i na Bollaert-Delelisu igrati protiv jednog od trećeplasiranih. Uefa je to sve dodatno zakomplicirala i napravila pravu ljestvicu događanja u različitim scenarijima u skupinama. Tako pobjednik skupine D igra protiv trećeg iz skupine B, ali samo u slučaju četiri trećeplasirana dolaze iz skupina A, B, C i D. U sedam kombinacija protivnik bi dolazio iz skupine E, a u preostalih sedam iz skupine F. Ništa lakše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Opcija koliko želite

Da ne kompliciramo; završi li Hrvatska prva, nećemo biti sigurni s kim igra sve dok se ne odigraju sve utakmice po skupinama.

Izgube li Česi od Turaka, Hrvatska će biti druga. Ako Hrvatska odigra neriješeno, također je nedostižna druga za Čehe i pogotovo Turke. Što bi onda u praksi značilo da se putuje u Saint-Denis i na megdan pobjedniku skupine E, u kojoj su najbliži prvom mjestu susjedi Talijani.

Naravno, postoji i treća opcija, a to je da Hrvatska izgubi od Španjolske s više od jedan razlike, a Česi dobiju Turke opet sa više od jedan razlike. Hrvatska bi tada kliznula na treće mjesto i našla se u skupini od šest reprezentacija koje su završile treće.

Razlog je novac

Tu tek nastaju komplikacije, jer apsolutno sve ovisi od ostalih rezultata, mada je prema sadašnjem stanju stvari Hrvatska i sa četiri boda i dalje unutra, preko crte. No, s kim će, kada i gdje igrati saznala bi tek nakon što se sve utakmice po skupinama završe. Dogodi li se slučajno da su momčadi poravnate nakon međusobnog duela i gol-razlike, odnosno broja postignutih golova, kao što bi Hrvatska i Češka bile u slučaju da Hrvatska izgubi 1-0, a Češka istim rezultatom savlada Tursku, onda bi drugoplasirana bila momčad koja je zaradila manje negativnih poena za žute i crvene kartone - po jedan se dobija za žuti, a po tri za dvostruki žuti ili direktni crveni karton. Hrvatska trenutno ima četiri, a Češka dva negativna poena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uefini motivi su jasni, oni su tu radi, naravno, novca, a ovaj turnir ga donosi više nego ikada. To što je format lošiji je u ovoj priči sporedno. Baš kao i nogomet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo