Luka Modrić, hrvatski maestro sredine terena i jedan od najtrofejnijih nogometaša svoje generacije, ponovno je iznenadio – ali ovaj put izvan terena. Postao je manjinski vlasnik engleskog drugoligaša Swansea Cityja, čime se pridružio rastućem krugu nogometaša koji već tijekom karijere razmišljaju o budućnosti u ulozi investitora.
Ovaj potez izazvao je velik interes javnosti, ali i potaknuo pitanje – gdje je Modrić u svijetu nogometnog biznisa i brendova?
"Nije financijski potez"
Kako objašnjava Kieran Maguire, BBC-jev stručnjak za nogometne financije, Modrićeva investicija nije tipičan financijski manevar. Swansea trenutno gubi oko 450.000 funti tjedno, a klub je u tri godine akumulirao gotovo 39 milijuna funti gubitaka.
„Ne vjerujem da je ovo financijski potez za igrača. Modrić će donijeti svoje stručno znanje“, rekao je Maguire za BBC Sport, sugerirajući da je riječ o strateškoj odluci s dugoročnom vizijom, a ne brzom zaradom.
Modrić kao investitor, ali ne i globalni brend?
Iako iza sebe ima respektabilan niz sponzorskih ugovora – s Nikeom, EA Sportsom, Hublotom i brojnim domaćim brendovima – Maguire naglašava kako Modrić ne pripada eliti globalnih sportskih brendova poput Ronalda ili Messija. “Ne bi se našao među deset najpoznatijih igrača”, kaže stručnjak.
Ipak, Modrićev poslovni portfelj raste. Osim udjela u Swansea Cityju, posjeduje 50% Zeppelin Craft Breweryja, vlasnik je hotela Noemia u Zadru i već godinama uspješno balansira sportsku i poslovnu karijeru.
Nova generacija vlasnika
Ovaj potez uklapa se u širi trend: sve više vrhunskih igrača umjesto trenerskih klupa bira vlasničke pozicije. Cristiano Ronaldo, David Beckham, Zlatan Ibrahimović – svi oni jasno su pokazali da žele ostati dio nogometa, ali na drugačiji način.
Modrićev izbor je diskretan, promišljen i u njegovom stilu – bez pompe, ali s jasnom porukom: kraj karijere ne znači kraj utjecaja.
POGLEDAJTE VIDEO: Hoće li se Luka i ekipa opet izvući?