Završetak Nikeovog partnerstva s Tigerom Woodsom nakon čak 27 godina te Rogerom Federerom nako 24 godine suradnje ozibljno je odjeknuo sportskim svijetom, a niz razilaženja u nogometnom svijetu sada ozbiljno naglašava Barcelona koja će prema pisanju katalonskog Sporta raskinuti ugovor s Nikeom nakon 26 godina poslovanja.
Ugovor koji traje od 1998. godine klubu godišnje donosi čak 85 milijuna eura, no u Barceloni su nezadovoljni te traže drugo rješenje. Jedno se nudi s adrese konkurentske Pume koja nudi 100 milijuna godišnje, ali čelnici Barce razmišljaju i o revolucionarnom potezu.
Barca, naime, planira napraviti svoj vlastiti brend od kojeg bi onda uzimala cijeli prihod, a ne samo određeni postotak kao u slučaju Nikea, Pume ili nekog trećeg. Potez je to koji još nitko od velikih klubova nije napravio i koji bi mogao uvelike promijeniti poslovnu stranu nogometa.
"Situacija u klubu je takva kakva je. Treba riskirati i biti hrabar i teško je naći hrabrijeg od Laporte", objašnjavaju u španjolskim medijima iz same Barce koja s Nikeom želi raskinuti na sporazuman način jer bi u suprotnom američki brend mogao prijaviti klub zbog kršenja ugovora koji traje do 30. lipnja 2028. godine.
Podsjetimo, Nike je 22. prosinca 2023. balgdanski objavio kako mora uštedjeti čak dvije milijarde dolara u sljedeće tri godine kao rezultat slabe prodaje. Predviđa se kako bi njihovi napori ka 'usmjeravanju organizacije' vjerojatno uključivali i smanjenje radnih mjesta, pojednostavljenje proizvoda u ponudi i povećanu automatizaciju. Nike je tako početkom veljače najavio da će zbog toga biti otpušteno dva posto od njegovih 83.000 globalnih radnika.