Nova karta rizika /

Koje su dionice opasne i što bi trebalo napraviti da se smanji broj nesreća?

Na hrvatskim cestama znatno je manje tzv. crnih dionica, ali je zato pao broj onih s niskim stupnjem opasnosti! Pokazuje to nova karta rizika projekta EuroRAP za razdoblje od 2010. do 2012. Koje su dionice opasne i što bi trebalo napraviti da se na njima smanji broj nesreća, zna Andrej Dimitrijević.

15.5.2014.
18:46
VOYO logo

Ova dionica Jadranske magistrale od Omiša do Dubaca jedna je od najrizičnijih. Od 2010. do 2012. ovdje se dogodilo čak 67 nesreća, a život je izgubio jedan čovjek.

Državna cesta D8 poznatija kao Jadranska magistrala i dalje je jedna od najopasnijih cesta u Hrvatskoj. Od 30 ocijenjenih dionica gotovo pola spada u crnu kategoriju - pokazuje nova karta rizika prema metodologiji EuroRAP.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Što je cilj EuroRAP-a? Da ukoliko i vozač pogriješi u nečemu, znači da ne mora radi toga poginuti ili teško stradati", rekao je Miron Huljak, Služba za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.

Samo u prva tri mjeseca ove godine, na hrvatskim cestama poginulo je 59 ljudi, a 820 je teško ozlijeđeno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Određena istraživanja govore da se 90 posto prometnih nezgoda dešava na 10 posto cestovne nreže što nama daje kao zadatak da istražimo razloge", otkrio je Krešimir Viduka iz HAK-a.

Ceste se ocjenjuju nizom parametara - od preglednosti i infrastrukture pa do broja nesreća. Dobra vijest je da je broj visokorizičnih dionica pao za 28 posto i da ih nema na autocestama.

"U Hrvatskoj jedan dio cesta koje su nekad bile zelene sada su pale u malo viši stupanj rizika", kazao je Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti.

Dionice srednje visokog, srednjeg i nisko srednjeg rizika značajno su porasle, dok je broj niskorizičnih pao za poražavajućih 25 posto! Iz HAK-a poručuju kako će ovi podaci biti osnova za popravak stanja tamo gdje se to može. Ponekad je dovoljno napraviti malu preinaku. Primjerice oko drveta pokraj neograđene ceste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"EuroRAP ide za tim da se nešto s tim stablom napravi. Ne mora ga se posjeći, ali da postoji nekakav branik oko tog stabla koji će onda ublažiti udarac", zakjlučio je Huljak.

Unatoč očito lošem sigurnosnom stanju cesta, broj prometnih nesreća s poginulima ipak je u laganom padu. No iz MUP-a upozoravaju da je za većinu nesreća ipak kriv čovjek, a ne cesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo