GROSJAEN IZAŠAO IZ BOLNICE, POKRENUTA ISTRAGA O NJEGOVOJ STRAVIČNOJ NESREĆI: /

'Jules je spasio moj život'

Image
Foto: Profimedia

Na kraju sezone napušta Haas i pitanje je hoće li imati gdje nastaviti svoju karijeru u Formuli 1

3.12.2020.
15:14
Profimedia
VOYO logo

Međunarodna automobilistička federacija (FIA) pokrenula je istragu o nesreći francuskog vozača Formule 1 RomainaGrosjeana na Velikoj nagradi Bahraina, kada je čudesno prošao s lakšim ozljedama nakon što je njegov bolid probio zaštitnu ogradu te pritom bio prepolovljen i zapaljen. FIA je objavila da će provesti detaljnu analizu nesreće te da će biti potrebno šest do osam tjedana za objavu rezutata istrage.

Image
GROSJEAN OTKRIO ŠTO GA JE SPASILO: /

'Nisam bio za njegovo uvođenje, ali sad mislim da je to najveća stvar koju smo uveli Formulu 1'

Image
GROSJEAN OTKRIO ŠTO GA JE SPASILO: /

'Nisam bio za njegovo uvođenje, ali sad mislim da je to najveća stvar koju smo uveli Formulu 1'

Jurio 220 km/h

Direktor FIA-e za sigurnost AdamBaker rekao je da dostupni podaci "omogućavaju točno utvrđivanje svakog elementa onoga što se dogodilo".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grosjean je pretrpio opekline na šakama i ima natučene ruke, ali osim toga nije zadobio druge ozljede, iako je je u trenutku sudara njegova brzina bila 220 km/h, a bio je izložen gravitacijskog sili od 53G.

FIA je već za ovotjednu utrku na stazi u Sakiru, gdje se dogodilo Grosjeanovo izlijetanje, napravila izmjene na zaštitnim ogradama. Utrka za Veliku nagradu Sakira će biti održana na izmjenjenoj, kraćoj trasi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Galerija

Ispred ograde između trećeg i četvrtog zavoja, na mjestu na kojem je Grosjean izletio sa staze, dodana su dva reda guma povezanih gumenom trakom.

Tragedija utjecala na sigurnost

U srijedu, po izlasku iz bolnice, Grosjean je za francuske medije rekao kako vjeruje da mu je sigurnosna zaštita za glavu, tzv. "halo" uređaj, spasila život. Ta je inovacija u svijet Formule 1 uvedena 2018. uz negodovanje vozača, a izravan povod bila je nesreća francuskog vozača JulesaBianchija, koji je 2014. na Velikoj nagradi Japana doživio tešku nesreću te preminuo devet mjeseci poslije od posljedica teških ozljeda glave.

"Jules je spasio moj život. Bez njegove nesreće, vrlo vjerojatno ne bi bilo "haloa". Bez "haloa", ne bi bilo Romaina Grosjeana", izjavio je francuski vozač koji je podrobno opisao kako je bio zarobljen u plamtećem automobilu i razmišljao o smrti prije nego što se uspio osloboditi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Stavio sam ruke u vatru, rukavice su mi pocrnile, osjetio sam bol, znam da mi ruke gore. Kad su mi prsa izašla iz 'cockpita' bio sam ponovno rođen. Znao sam da ću preživjeti. Instinkt za preživljavanjem je bio najjači - čak i kad sam pomislio da ću umrijeti, bio sam dovoljno razborit da mislim o pokretima koje moram napraviti. Vidio sam smrt izbliza, to je osjećaj koji ne bih poželio nikome. Promijenit će mi život zauvijek."

Grosjean na kraju sezone napušta Haas i pitanje je hoće li imati gdje nastaviti svoju karijeru u Formuli 1. Ponovio je svoju želju da sjedne za upravljač na posljednjoj utrci ove sezone, Velikoj nagradi Abu Dhabija, koja je na rasporedu 15. prosinca, ako to bude moguće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo