Prošla su vremena kada se pojam oldtimera odnosio na prastara, sjajno kromirana vozila. Kada automobil prijeđe dobnu granicu od 30 godina i ako je u dobrom, originalnom stanju, onda može dobiti tzv. H-registarsku pločicu. Ova regulativa će se od rujna 2013. odnositi i na Golf II.
Golf II je predstavljen na sajmu automobila IAA u rujnu 1983., a neposredno nakon toga krenula je i njegova isporuka. U odnosu na prvu generaciju, produžen je međuosovinski razmak; male dimenzije prethodnika ustupile su mjesto dizajnu s boljim aerodinamičkim karakteristikama.
Ovdje se po prvi puta koristila pocinčana karoserija, regulirani katalizator, kompresorsko punjenje i pogon na sva četiri kotača. Između 1983. i 1991. godine s proizvodnih traka je sišlo ukupno 6,4 milijuna jedinica.
Golf II je predstavljao prvu seriju modela marke Volkswagen, koja je nudila mnoštvo varijanti i koja je osim hatchback limuzine donijela i Jettu, Rallye Golf i povišeni Golf Country. Spektar snage sezao je od potpuno električnog modela City Stromer do benzinskog motora G60 sa 160 KS; na raspolaganju je bila čak i vrlo mala serija varijante s 210 KS i četiri ventila.
U sjećanju će ostati pobjedonosni Golf GTI na Svjetskom prvenstvu u reliju grupe A iz 1986. godine i rekordno vozilo utrke Pikes Peak iz 1987. sa 652 KS.
U međuvremenu Volkswagen Classic nastupa na svjetskim utrkama i natjecanjima s nekoliko svojih eksponata modela Golf II.
Osobito su traženi snažni Rallye Golf sa četverokutnim prednjim svjetlima i sve GTI varijante do modela G60. I Country, koji načelno ima pogon na sva četiri kotača i koji je preduhitrio kasnije modele Cross, omiljen je i često viđen klasik.