Tvornica tuge – službena (ok, ne baš službena, više kolokvijalna) definicija sportskog kolektiva koji se, unatoč svim ulaganjima, unatoč svim naporima, trudi osvojiti natjecanje, koje statusom možda i zaslužuje osvojiti, ali mu to iz godine u godinu ne uspijeva.
Da ne ulazimo u domaća sportska natjecanja, zbog jasne navijačke nepristranosti, kao žitelji Tvornice tuge bili bi recimo košarkaši New York Knicksa, nogometaši Manchester Uniteda, pa i nogometaši PSG-a ako gledamo samo europsku razinu. Naravno, iz Tvornice tuge se ulazi i izlazi, ovisno o zaslugama, a čini se da svoje kofere za izlazak upravo pakiraju u Ferrariju.
Kada netko kaže 'Formula' vjerojatno vam prvo na pamet padne 'Ferrari'. Jedina su momčad koja je nastupila u svim F1 sezonama do sada, sve od 1950. Imaju najviše vozačkih naslova, imaju najviše konstruktorskih naslova, imaju najviše odvoženih utrka, imaju najviše pobjeda.
Jasno vam je, Ferrari = Formula. I zato brojne F1 fanove diljem svijeta boli činjenica što popularni 'Propeti konjići' posljednjih 15 godina nisu imali vozački naslov. Posljednjih 14 nisu imali konstruktorski naslov. Upali su u oktansko sivilo, udomaćili se u Tvornici tuge. Ali jedna druga tvornica, ona u Maranellu, konačno je proradila.
Uvjerljiv početak sezone
Nakon prve tri utrke ove sezone, Ferrari ima dvije pobjede. Istina, imali su takav dobar početak i u nedavnoj povijesti, npr. 2017. i 2018. je Sebastian Vettel za volanom Ferrarija također imao dvije pobjede nakon tri utrke. Ali ovo kako na stazi izgleda Ferrari, kako izgleda Charles Leclerc koji upravlja njime, zaista je razlog za optimizam zbog kojeg se prašnjave crvene zastave s Ferrarijevim logom vade iz ormara i peru diljem svijeta.
Leclerc je jedini koji ima sva tri postolja ove sezone, u sve tri utrke najbrži krug je njegov i Leclerc s Ferrarijem baš izgleda nepobjedivo. Ili barem teško pobjedivo, jer jedini put ove sezone kada nije slavio, za pobjednikom je u cilj ušao sa samo pola sekunde zaostatka. Od ukupno 78 bodova koliko je mogao osvojiti u prve tri utrke, Monegažanin je osvojio 71!
Nakon lude prošle sezone i još luđe završnice, svijet je čekao nastavak borbi Maxa Verstappena u Red Bullu i Lewisa Hamiltona u Mercedesu. Ali Verstappen i cijela njegova momčad muku muči s izdržljivošću svojih motora (dva odustajanja Nizozemca u tri utrke), dok se Mercedes, s nešto pouzdanijim motorom, muči s brzinom koju iz njega izvlači.
Ferrari i Red Bull su očigledno brži na stazi i samo pametnom vožnjom, strategijom, ali i uz nešto sreće, Hamilton, njegov momčadski kolega George Russell i Mercedes koliko-toliko drže korak s Ferrarijem. Zapravo je to ogroman korak razlike jer Russell kao drugoplasirani u prvenstvu već ima 34 boda manje od Leclerca, dok je Mercedes, kao druga momčad prvenstva, 39 bodova iza Ferrarija.
Dok su se drugi zamarali, Ferrari je radio
U Maranellu se tijekom zime, za razliku od svojih konkurenata, nisu previše zamarali je li Verstappenov naslov prošle sezone opravdan, tko je krivac za kaos na zadnjoj utrci, je li Michael Masi dostojan funkcije direktora utrke i što mogu napraviti da ga s te pozicije maknu.
Oni su slagali svoj super stroj koji je morao doživjeti velike preinake u odnosu na prošlu sezonu. Baš kao i u svakoj drugoj momčadi. Jer s promjenom regulativa, dizajna, aerodinamike, guma, zapravo svega, nitko ne može sa sigurnošću reći da će dominirati od prve utrke sezone. A Ferrari ne samo da dominira, već su toliko sigurni u bolid koji su složili, da su odgodili najavljeni 'upgrade' motora koji su trebali predstaviti već na sljedećoj utrci.
A ta sljedeća utrka ne može biti slađa. Utrka u talijanskoj Imoli, na domaćoj stazi Enze i Dine Ferrarija. Nema sumnje, sve će se crveniti, tifosi će uzbuđeno disati. Jer propeti konjići se ne daju zauzdati i još samo jedna pobjeda vjerojatno bi bila dovoljna da se već sad, u ranoj fazi prvenstva, otvoreno počne govoriti o novom F1 prvaku. Prvaku u crvenom, koji će svoju momčad nakon dugih 15 godina izvući iz Tvornice tuge.