AstaZero je prvi na svijetu testni poligon pune veličine za istraživanje i razvoj budućih rješenja na području prometne sigurnosti. Njegovo otvaranje približilo je Volvo ostvarenju dugoročne vizije da do 2020. godine proizvede automobil u kojemu nitko ne bi trebao smrtno stradati niti se teško ozlijediti.
Važna mjera u postizanju ovog cilja jest razvoj sustava aktivne sigurnosti koji pomažu u prevenciji prometnih nezgoda. Ovi aktivni sigurnosni sustavi bit će primarni fokus na novom testnom poligonu, smještenom u blizini sjedišta Volvo Cars kompanije na zapadu Švedske.
To je 500 milijuna švedskih kruna vrijedan testni poligon u okolici Geteborga u Švedskoj. Baziran na suradnji akademika, industrijalaca i vladajućih struktura, poslužit će kao otvorena, međunarodna platforma za sve zainteresirane dioničare kao što su proizvođači automobila, proizvođači dijelova, sveučilišta i tehnički instituti iz cijelog svijeta.
AstaZero industrijski partneri su Volvo Car Group, Volvo Group, Scania, Autoliv i Test Site Sweden. Sam naziv Asta (Active Safety Test Area) odnosi se na vezu postrojenja s vizijom nultih (Zero) žrtava u prometu.
Ukupna površina AstaZero centra iznosi oko 2.000.000 kvadratnih metara. Centar je okružen s 5,7 km dugačkim autoputem koji je povezan s gradskim okruženjem s četiri bloka gabarita 40 sa 25 metara. Tu je i pravac za maksimalnu brzinu, krug promjera 240 metara, te 700 metara dugačka cesta s više traka.
Jedno od najvećih odlika novog postrojenja jest njegova fleksibilnost, odnosno dizajn koji omogućava stvaranje jedinstvenog i maksimalno prilagođenog okruženja gdje se mogu simulirati svi tipovi svakodnevnih situacija u prometu, dok su na većini testnih poligona opcije ograničene.
Centar može ugostiti širok spektar testnih uvjeta kao što su oni na zagušenim gradskim cestama, regionalnim cestama, autoputevima s više traka, te raskrižjima. Ovi su uvjeti od ključne važnosti za proučavanje načina na koji automobili djeluju u kontaktu s pokretnim preprekama, kao što su drugi automobili, pješaci, bicikli, mopedi, motocikli, kamioni, autobusi pa čak i životinje. U određenim studijama, kao što su one koje uključuju kompleksne prometne situacije i velike brzine, automobilima će upravljati roboti.
Rad u AstaZero centru uključit će i razvoj i testiranje tehnologije autonomne vožnje, inteligentnog sustava podrške vozaču dizajniranog da smanji broj nesreća, te unaprijedi iskustvo vožnje. Napredni sustavi također su u procesu razvoja s ciljem sprečavanja nepažnje vozača ili njegova umora.
Iako 2020. godina kao krajnji rok razvoja svih navedenih sustava zvuči pomalo ambiciozno, Volvo ima sve razloge da bude optimističan, jer njihova već predstavljena napredna sigurnosna rješenja nagovještavaju da budućnost i nije tako daleko.