Ovo je već 86. salon automobila na ženevskom jezeru, jedan od četiri najvažnija svjetska autosalona. Na njemu je nekoliko tisuća novinara i snimatelja svjedočilo premijernom otkrivanju više od pedeset vozila.
Ženeva se po mnogočemu razlikuje od ostalih. Kao prvo, riječ je o "neutralnom" terenu za razliku od, primjerice, Pariza ili Frankfurta. Ovdje nema dominacije neke pojedine grupacije. A u Ženevi također jedino možete vidjeti supersportske automobile, ali i karoserijske manufakture koje će vam za „razumnu“ svotu novca naprimjer od Porschea napraviti karavan a od Ferrarija pickup. Sve prema ukusima i željama bogate klijentele koja u Švicarskoj drži svoj novac. Također, Ženevski autosalon jedan je od najutjecajnih sajmova na svijetu, koji zapravo diktira buduće trendove u autoindustriji. Na ovogodišnjem salonu bilo je hibrida i elektromobila kao nikada ranije. Hibridi su favorizirani, a posebno se stimulira proizvodnja električnih vozila. Međutim, problem baterija, čiji kapacitet nije dostatan za duža putovanja, najveći su problem. Bez obzira na to, Tesla je nakon modela S koji je luksuzna limuzina napravio električni SUV oznake X, a specifičan je po tome što se stražnji par vrata otvara poput galebovih krila.
Ženevski skup okupio je sve najbolje iz svijeta autoindustrije, ali je očito da se proizvođači sve više okreću hibridnim i električnim automobilima, premda će još dugo prevladavati vozila s klasičnim pogonom, dakle benzinci i dizelaši. Naime, proizvođači su prisiljeni raditi automobile s pogonom koji emitira sve manje čestica CO2, tako da se granica danas već opasno spušta ispod 100 g/km.
Mate Rimac je najavio kako će izraditi samo osam komada
superautomobilaČitavu press konferenciju i izlaganje auto
novinarima iz cijelog svijeta Rimac je držao „iz glave“. Jedini
od svih nije imao ekran s kojeg je čitao tekst koji obično
netko drugi napiše
Teško je izdvojiti zvijezdu Salona jer je među mnogo noviteta bilo skupih, luksuznih i supersnažnih automobila, ali i onih "običnih. Ipak, Toyota je predstavila čak dva modela iz svoje game lakih komercijalnih vozila, novi Hilux i putnički van Proace nastao u suradnji s grupacijom PSA. Ali apsolutna senzacija na Toyotinom štandu bila je konačna verzija crossovera C-HR koji na tržište stiže najesen a očekuje se da da dodatni vjetar u jedra prodaji ove marke na Starom kontinentu.
U središtu pažnje, ne samo hrvatskih već i svjetskih novinara, bio je Mate Rimac sa svojim električnim automobilom Concept S, koji je unaprijeđena verzija modela Concept One, jer je dobio gotovo 300 konjskih snaga više, te sada ima 1384 KS. S četiri elektromotora na svakom kotaču, elektromobil tvrtke Rimac kojem su nadjenuli nadimak 'Evil Twin' (Zli blizanac) raspolaže s okretnim momentom od 1800 Nm, te ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 2,5 sekundi. Razvija maksimalnu brzinu od 365 km/h te je jedan od najbržih automobila današnjice.
Na press konferenciji Mate Rimac je najavio kako će izraditi samo osam komada ovog superautomobila. Kad smo već kod Rimca vrijedi s ponosom naglasiti dvije stvari. Kao prvo, čitavu press konferenciju i izlaganje auto novinarima iz cijelog svijeta Mate Rimac je držao „iz glave“. Jedini od svih nije imao ekran s kojeg je čitao tekst koji obično netko drugi napiše. Pored toga, u svakom trenutku je na tom štandu bilo više ljudi nego na svim štandovima sa supersportskim automobilima zajedno.
Astra je Car of the Year
Nova Opel Astra ponijela je titulu “Automobil 2016. godine” i dobitnica je najcjenjenije nagrade u branši. Žiri koji čini 58 automoto-novinara iz 22 europske zemlje dodijelio je Astri ukupno 309 bodova ispred Volva XC90 koji je dobio 294 boda i Mazde MX-5 s 202 boda. Trofej “Automobil 2016. godine” primio je glavni izvršni direktor Opela dr. Karl-Thomas Neumann, a uručio mu ga je predsjednik žirija natječaja Automobil godine Hakan Matson uoči prvog novinarskog dana 86. ženevskog međunarodnog sajma automobila.