Vizionari su oduvijek crpili inspiraciju iz svijeta koji ih okružuje. Ovo pravilo potvrđuje i Hondin inženjer koji je inspiraciju za konstrukciju VTEC motora dobio gledajući ražanj na kojemu su se pekli pilići. Morate priznati, zaista nevjerojatan tok svijesti.
Puni naziv VTEC tehnologije, koju se nerijetko uvrštava u deset najvažnijih unapređenja agregata s unutarnjim izgaranjem, je „Variable Valve Timing and Lift Electronic Control“. Kada krajnje pojednostavimo stvar, možemo reći da se radi o tehnologiji varijabilne kontrola rada ventila koja je zaslužna za manju potrošnju goriva pri nižim okretajima te veću snagu i okretni moment pri visokim okretajima.
Prvi Hondin VTEC agregat je svoj debi imao davne 1983. godine u motociklu CBR 400. Od tada do danas VTEC tehnologija je doživjela čitav niz unapređenja. S ugradnjom VTEC tehnologije u automobile, Honda je čekala punih šest godina.
Još su dvije godine vrlo važne za povijest Hondinih VTEC agregata. To je 2001. godina u kojoj je VTEC tehnologija unaprijeđena s VTC sustavom varijabilne kontrole otvaranja ventila koji je dodatno smanjio potrošnju i poboljšao performanse te netom završena 2015. godina u kojoj je sada već legendarni VTEC sustav po prvi puta uparen s turbo punjačem u novom Civic Type R-u.