Izložba automobila na zapadnoj američkoj obali održava se još od davne 1907. godine kad je održan prvi Los Angeles Auto Show (LA Auto Show). On ujedno svake godine otvara sezonu auto sajmova na drugoj strani Atlantika. Ovogodišnja izložba je započela s manifestacijom Connected Car Expo (CCE) nakon koje su u Los Angeles Convention Centru zaredale premijere automobila i press konferencije. Za javnost je priredba otvorena od 20.-29. studenog a mi donosimo top ten premijera za sljedeću godinu.
Fiat 124 Spider
Revival legende iz 1966 je najveća novost ne samo ovog salona nego i za sve ljubitelje marke iz Torina. Atraktivni retro roadster izrađen je na podvozju Mazde MX-5 ali ga ne pokreće isti atmosferski motor već Fiatov 1.4 litreni turbobenzinac sa 140 KS i 240 Nm poznat iz Abartha. Uz njega će biti dostupan ručni ili automatski mjenjač sa šest brzina.
Buick Lacrosse
Buick Lacrosse
Iako je još uvijek riječ o prototipu, prikazani automobil ima sva svojstva automobila spremnog za proizvodnju i cestu. Elegantni sedan s prednjim pogonom baziran je na konceptnom modelu Avenir prikazanom početkom godine u Detroitu a koji je imao stražnji pogon. Postavljen je na unaprijeđenu GM-ovu platformu Epsilon dok je za pogon zadužen 3.6 litreni V6 benzinac s 304 KS.
Lincoln MKZ
Lincoln se očajnički trudi odmaknuti od Forda a osvježeni model MKZ se smatra korakom u pravom smjeru. Istina, nije riječ o potpuno novom automobilu, ali tu je potpuno novi nos premijerno viđen na modelu Continental concept, početkom godine. To je, vjerovatno, predložak za dizajn nadolazećih automobila sa značkom Lincolna. Od Forda se distancira i motorom koji se nudi samo uz ovu luksuznu marku, 3.0 litrenim biturbo V6 benzincem od 400 KS i pogonom na sve kotače.
Scion C-HR
Već smo ga vidjeli na frankfurtskom salonu, a ovdje je pokazan sa značkom Toyotinog prekomorskog brenda za mlade. Ulazi u najaktivniju i najtraženiju klasu današnjice, onu malih crossovera, koju je otvorio Nissan Juke. Jak adut su mu ekstremni dizajn i najmodernije tehnologije povezivanja, a uz poslovičnu Toyotinu kvalitetu uspjeh ne bi trebao izostati.
Mazda CX-9
Mazda je na Los Angeles Auto Showu otkrila novi motor i novi model. SKYACTIV-G 2.5T, prvi SKYACTIV-G benzinski pogonski agregat s turbopunjačem. Trenutno je to najmoćniji motor u Mazdinoj ponudi, razvija 184 kW (250 KS) i 420 Nm okretnog momenta. Razvijen prije svega za tržišta Sjeverne Amerike, ovaj atraktivni obiteljski SUV pretendira na ulazak u višu klasu nudeći maksimalnu udobnost u vrhunski uređenoj i prostranoj unutrašnjosti sa sedam sjedala raspoređenih u tri reda.
Volkswagen Beetle Dune
Volkswagen Beetle Dune
Više nije riječ o konceptu koje pokazuju po planetu već dvije godine, već konkretnom modelu spremnom za prodaju već sljedeće godine. Donosi nam pomalo grubijanski stil s povišenom karoserijom i svom silom off road dodataka. Za Beetle Dune nudit će se i posebna paleta boja. U ponudi su obje karoserijske verzije, pogon je samo na prednje kotače a očekuje se da bar malo popravi prodaju Volkswagenovog retro modela.
Range Rover Evoque Convertible
Taman kad smo pomislili da se nakon Nissan Murano CrossCabrioleta više nitko nikad neće usuditi napraviti SUV bez krova, na Otoku su se dosjetili odrezati ga svom prodajnom hitu. Ovog puta vizualni doživljaj je odličan dok je već i tako teškom vozilu zbog dodatnih ojačanja i mehanizma krova dodano 450 kilograma. Meki sklopivi krov može se električnim putem podizati i spuštati i u vožnji, do brzine od 40 km/h.
Honda Civic Coupe
Iako se europski i američki modeli Honde jako razlikuju, ovog bismo voljeli vidjeti na Starom kontinentu. Potpuno novi model američkog Civica u Los Angelesu je predstavljen u coupe verziji a kao i sedan će biti raspoloživ s 2.0 litrenim atmosferskim VTEC četverocilindrašem ili 1.5 litrenim turbo motorom.
Jeep Wrangler Backcountry
Jeep Wrangler Backountry
Jeep često predstavlja posebne edicije svojih modela, posebice Wranglera a ova predstavljena u Los Angelesu je zaista posebna. Izveden iz verzije Sahara, Wrangler Backountry se razlikuje od svega što su do sada pokazali a u biti stvar je samo u boji i nekoliko zimskih funkcionalnosti. Kako su najavili, proizvest će ih svega 4.000.
Porsche Cayman GT4 Clubsport
Porsche Cayman GT-4
Riječ je o sportskom derivatu Caymana isključivo namijenjenom utrkama. Ne za cestu. Plan je homologirati ga za kup utrke kao što je naprimjer Pirelli World Challenge. To nije samo Cayman GT4 s aerodinamičnim dodacima i počupanim interijerom. Ovjes dijeli s 911 GT3 Cup Car, a ručni mjenjač iz GT4 je zamijenjen s brzim PDK automatikom.