Poslovanje s vodom u Hrvatskoj eksplodiralo je krajem devedesetih godina, kada je tržište preplavilo mnoštvo domaćih i stranih brendova izvorske, mineralne i stolne vode, pakiranih u bočice ili u galone. Nakon početnog uzleta, potražnja je počela padati pa je tržište flaširane vode, potpomognuto gospodarskom krizom, prošlo kroz fazu korekcije.
Od gotovo četrdeset brendova desetak ih je odustalo, a tržište su među sobom podijelili proizvođači koji su se najbolje prilagodili tržištu, nametnuli kroz razgranate distribucijske kanale, poput primjerice trgovačkih lanaca ili su jednostavno pogodili nišu i pronašli svoj recept za opstanak.
Jedna od njih je Živa voda, koja stoji iza brenda Aquaviva i specijalizirana za proizvodnju i distribuciju stolne vode u bocama od 18,9 litara i aparata, namijenjenih za tvrtke i domaćinstva.
Vodu na galone pretvorili su u uspješni biznis
Inicijativa za pokretanje posla bila je želja nogometaša i bivšeg reprezentativca Darija Šimića da zarađeni novac uloži u pokretanje proizvodnje u Hrvatskoj. Od tada pa tijekom posljednjih četrnaest godina, koliko se bave poslovanjem s vodom, uspjeli su se profilirati kao jedna od najuspješnijih firmi u vodenoj branši.
U 2015. godini Živa voda je ostvarila prihode od 17,2 milijuna kuna, a slični prihodi zabilježeni su i godinu dana ranije. O poslovnom putu Žive vode, situaciji na tržištu i razlikama između izvorske i stolne vode te zašto ljudi uopće kupuju flaširanu vodu, razgovarali smo s direktoricom tvrtke Matijom Šimić.
"Među prvima smo počeli proizvoditi i distribuirati vodu u galonima sa pripadajućim aparatima. Iznenađujuće dobro je prihvaćeno to što radimo, kako u tvrtkama, tako i u domaćinstvima. Na početku su ljudi uzimali aparate zbog prestiža, ali ubrzo je prevagnula važnost i potreba čiste i kvalitetne vode za ljudski organizam", kaže direktorica Matija Šimić.
10.000 klijenata
"Ponosna sam što smo se održali na površini sve ove godine, obzirom da gospodarska situacija već godinama nije sjajna. Puno je tvrtki ugašeno, a mnogi su morali smanjivati troškove kako bi opstali. Gospodarski rast se osjetio prošle godine, pa se nadam da će se ta tendencija nastaviti. Bez obzira na tešku situaciju, niti u jednom trenutku nije bila ugrožena naša likvidnost. Sve svoje obveze smo uredno izvršavali, ulagajući pritom dodatno u proizvodnju, kvalitetne aparate modernog dizajna kako bi naši mnogobrojni kupci, njih oko 10.000, bili što zadovoljniji" objašnjava.
Ključ uspjeha su zaposlenici
Matija Šimić kaže da temelj za uspješno poslovanje čine zaposlenici: "Smatram da je osnovni ključ uspjeha u našim zaposlenicima koji u Živoj vodi rade godinama te svojom odgovornošću, znanjem i iskustvom obavljaju sve povjerene im poslove vrlo kvalitetno i profesionalno."
Direktorica Žive vode nam kaže da tvrtka ima 41 zaposlenika koji čine jednu veliku obitelj. "U ugodnom okruženju tvrtke vlada vrlo pozitivna atmosfera. Svi smo fokusirani da kupcima ponudimo što bolju kvalitetu i uslugu, što i testiramo svake godine, te smo veoma ponosni i sretni s odličnim povratnim informacijama", ističe direktorica.
O strategiji za budućnost Matija Šimić kaže da će im i dalje na prvom mjestu biti održavanje kvalitete i zadovoljstva kupaca uz kontinuirani rast i širenje poslovanja, čemu će prilagođavati svoju poslovnu strategiju. Također je u planu uvođenje raznih inovacija kreiranih prema tržišnim trendovima.
Izvorska vs. stolna voda
U javnosti se već godinama raspravlja o zdravstvenoj opravdanosti flaširane vode, procesima kojima se voda u ambalaži podvrgava, te razlikama u kvaliteti između izvorske i stolne vode. "Na početku smo zbog predrasuda prema stolnoj vodi u jednom dijelu javnosti imali dosta problema. Izvorska voda je u određenoj prednosti zbog ukorijenjenog dojma da je ta voda zdravija isključivo zbog svog prirodnog podrijetla, ali razlike u kvaliteti zapravo nema, objašnjavaju u Živoj vodi.
"Sve vode na tržištu podliježu istim zakonskim propisima i moraju zadovoljavati iste ili slične kemijske i mikrobiološke analize. Ključna je prednost vode Aquaviva", objašnjava tehnolog Žive vode Marija Šućurović, "kontinuirani nadzor kojim jamčimo kvalitetu."
"Osim toga, naša stolna voda pročišćena je od prirodno prisutnog kamenca, izbalansirana optimalnom količinom minerala – soli kalcija i magnezija i oligoelemenata te je blago lužnate pH vrijednosti što je čini idealnom za održavanje ravnoteže u organizmu. Preporučuje se svim kategorijama ljudi, odraslima, sportašima, a posebice trudnicama, djeci i osobama treće dobi", zaključuje.
Proizvodnja reverznom osmozom
"O kvaliteti našeg proizvoda, vode Aquaviva i aparata za vodu, svjedoče brojna priznanja i certifikati koje dodjeljuju stručne i nezavisne nadležne institucije", kaže Šimić. "U proizvodnji koristimo sustav reverzne osmoze, prirodni proces kojim voda prolazi kroz fine membrane na kojima se zadržavaju soli, kamenac i ostale nečistoće. Isti proces koriste i proizvođači vode za djecu, koja mora biti u skladu s najstrožim propisima za pripremu dječje hrane te vodeći proizvođači vode Nestle Pur Life, Culligan water i NASA."
Doprinos ekologiji
U ponudu su uvrstili praktične bočice za vodu od 0,5 litara, uskoro uvode i veće bočice od 0,7 i 1,0 litara. Bočice su proizvedene od materijala Tritan coplyesther koji ne sadrži štetni bisfenol A.
"Izrazito vodimo računa o ambalaži koju koristimo, pa su sva pakiranja stižu od provjerenog dobavljača, tvrtke Grief čija se ispravnost i kvaliteta testiraju u Bayerovom laboratoriju. Uz optimum i premium aparate za vodu, konstantno unapređujemo poslovanje dodatnim asortimanom. Osim toga, u skladu politikom zalaganja za očuvanje okoliša razvrstavanjem otpada koji i sami provode u firmi, u ponudu su uveli stalke za iskorištene plastične čaše namijenjen recikliranju za jednostavnije odvajanje otpada", kažu u Aquavivi.
Uz vodu, svoju ponudu su proširili i s kavom koju nude uz nove modele aparata na kapsule, dostupne za kućanstva i tvrtke. "Standarde kapsule su su u pakiranju od sedam ili sedam i pol grama, dok naša pakiranja osam grama, garantiraju kvalitetniji okus i aromu kave", objašnjava Šimić.
"Nama u Živoj vodi je jako bitno mišljenje te povratna informacija kupaca kao i potencijalnih kupaca. Budući da smo uvijek spremni čuti njihovo mišljenje, konstantno smo prisutni kroz interaktivna prodajna mjesta po cijelom Zagrebu. Najčešće sudjelujemo na sportskim i dječjim događanjima jer su oni ujedno i naša ciljana grupa, primjerice Dječji sajam u Areni, Sajam beba, djece i trudnica u West Gateu, Olimpijada Malih sportaša, Studentska Olimpijada i slično. Također smo prisutni i na raznim znanstveno-stručnim skupovima i konferencijama, a već četvrtu godinu zaredom smo službena voda Međunarodne vrtne izložbe Zagreb Floraart", kaže Andrea Golubić, voditeljica marketinga.
Tijekom cijele godine svakog petka i subote smo prisutni na prodajno-promotivnom mjestu u Arena centru Zagreb gdje naše hostese nude posjetiteljima degustaciju vode te ujedno prodaju popularne Aquaviva bočice. Mi, baš kao i voda, uvijek pronađemo svoj put da ljudima dokažemo kako smo kvalitetan i pouzdan partner, zaključuju u Živoj vodi.